Κεντρικό Θέμα
Με αντιδράσεις η καμπάνια για την τουριστική προβολή της Αττικής
Προβληματισμό και διχογνωμία προκάλεσε στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Αττικής η έγκριση της προγραμματικής σύμβασης για την τουριστική προβολή της Αθήνας και του υπόλοιπου Νομού, ύψους, τελικά, 6,9 εκατομμυρίων ευρώ. Οι ενστάσεις επικεντρώθηκαν, κυρίως, στο ύψος της χρηματοδότησης – σε χαλεπούς οικονομικά καιρούς, όπως ειπώθηκε – αλλά και οι κατευθύνσεις βάσει των οποίων θα διατεθούν αυτά τα χρήματα από την διαφημιστική εταιρία που ανέλαβε το έργο. Απάντηση στις αντιρρήσεις: η ανάγκη να προβληθεί το λεκανοπέδιο και η Αττική στο διεθνές στερέωμα, καθώς οι εξελίξεις των τελευταίων χρόνων έχουν πλήξει καίρια τον τουρισμό της περιοχής, κάτι που υποδεικνύεται από την κάθετη πτώση των επισκέψεων, τη μείωση των κρατήσεων και τα λουκέτα σε ξενοδοχεία και τουριστικά εμπορικά καταστήματα.
• Για να αναστραφεί
το τουριστικό κλίμα Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής κλήθηκε να εγκρίνει την προγραμματική σύμβαση με τη διαφημιστική εταιρία που θα αναλάβει την τουριστική προβολή της περιοχής για την περίοδο μέχρι το 2015. Στην σύμβαση αυτή προβλέπονται – και παρουσιάστηκαν εκτενώς – οι τρόποι με τους οποίους θα επιχειρηθεί να αναστραφεί το αρνητικό κλίμα για την Αττική, κατ’ επέκταση και τη χώρα, τόσο μέσα από μια καμπάνια που θα αναδείξει τα αξιοσημείωτα της Αττικής (διαφήμιση, προώθηση οδοιπορικών ντοκιμαντέρ, συνεργασία με μεγάλους ταξιδιωτικούς φορείς), όσο και με την ίδρυση και λειτουργία μέσων που θα κάνουν την πρόσβαση των τουριστών στο Νομό ευκολότερη (ιστοσελίδες πληροφοριών και εικονικών περιηγήσεων, οδηγοί κτλ).
• Με καθυστέρηση…
Το εν λόγω πρόγραμμα είναι χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ, ενώ θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει χρόνια τώρα, εάν σκεφτεί κανείς ότι οι πρώτες διαδικασίες ενεργοποίησης έγιναν το 2009. Η παλιά, διορισμένη τότε, Περιφέρεια Αττικής είναι η πρώτη που έκανε το διαγωνισμό για να βρεθεί η ανάδοχος εταιρία προβολής που θα αναλάβει την καμπάνια. Χρειάστηκαν δε δύο χρόνια και δύο διαγωνισμοί για να βρεθεί μειοδότης, η συμφωνία με τον οποίο κληροδοτήθηκε στην αιρετή πλέον Περιφέρεια και το νέο Περιφερειάρχη, κ. Γιάννη Σγουρό. Στο διάστημα αυτό, η ανάδοχος εταιρία, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, ολοκλήρωσε μια διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό και αυτοδιοίκηση φορείς, προκειμένου, όπως είπαν οι άνθρωποί της, να ενταχθούν στην καμπάνια όσο το δυνατό περισσότερες ιδέες και απόψεις για την τουριστική προβολή της Αττικής.
• «Είναι πολλά τα λεφτά…» – Δεν πληρώνουμε εμείς
Είναι όμως το ύψος της δαπάνης που προκάλεσε και τις περισσότερες αντιδράσεις. Από τα 8,5 εκατ. ευρώ που αρχικά πρόβλεπε το πρόγραμμα, μετά το μειοδοτικό διαγωνισμό, 6,9 εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν για την τουριστική καμπάνια της Περιφέρειας μέχρι το 2015. Αρκετοί είναι οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι, κυρίως από την αντιπολίτευση αλλά και την πλειοψηφία, που έκαναν λόγω για υπερβολική δαπάνη σε εποχές που τα οικονομικά του Δημοσίου πρέπει να είναι μαζεμένα. Απάντηση σε αυτό ήταν, η διαβεβαίωση ότι τα χρήματα για την συγκεκριμένη δράση προέρχονται αποκλειστικά και καθ’ ολοκληρία από το ΕΣΠΑ, είναι δε “κλειδωμένα” για την συγκεκριμένη δαπάνη και μόνο, οπότε δεν μπορούν να διατεθούν σε έργα (όπως προτάθηκε).
• Γιάννης Σγουρός: Αναγκαίο το πρόγραμμα
Στην ανάγκη να στηριχθεί επικοινωνιακά ο τουρισμός της Αττικής αναφέρθηκε στην τοποθέτησή του ο κ. Σγουρός, σχολιάζοντας πως εάν δεν αναστραφεί το κλίμα, σύντομα θα υπάρξουν περισσότερα λουκέτα στις τουριστικές επιχειρήσεις του Νομού. «Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η προβολή της Περιφέρειας Αττικής σε διεθνές επίπεδο, ως ενός αναγνωρίσιμου, εξαιρετικού τουριστικού brand και η ανάδειξη των θετικών στοιχείων των περιοχών που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής, όπως η Αθήνα, τα νησιά του Αργοσαρωνικού, ο Πειραιάς, κτλ. Υλοποιώντας τις προτεινόμενες δράσεις, ενισχύουμε τη θέση της Αθήνας στο παγκόσμιο δίκτυο «τουρισμού πόλης» και την αναδεικνύουμε ως city – break προορισμό. Ένας προορισμός που μπορεί να προσφέρει ποικίλες εναλλακτικές στους επισκέπτες, ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Τέλος, απώτερη επιδίωξή μας είναι η περαιτέρω αύξηση της ελκυστικότητας μέσω της ενίσχυσης του περιφερειακού τουριστικού προϊόντος. Πιθανόν, κάποιοι από εσάς να αναρωτηθείτε σχετικά με το ύψος του κονδυλιού που διατίθεται για το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Είναι δυνατόν στην εποχή οικονομικής στενότητας που διανύουμε, να διαθέτουμε ένα τόσο μεγάλο κονδύλι για ένα τέτοιο έργο; Αν αναλογιστείτε ότι ο τουρισμός και η ενδυνάμωση της εικόνας της Περιφέρειας Αττικής, ως τουριστικού προορισμού, μπορούν να αποτελέσουν σημαντική κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη, την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τότε έχετε την απάντηση στο ερώτημα. Ιδιαίτερα σήμερα, δεδομένων των δυσμενών οικονομικών συνθηκών που βιώνει η χώρα και του ισχυρού πλήγματος που δέχεται ο τουρισμός, και ειδικότερα η Αθήνα που βάλλεται αρνητικά από τα ξένα ΜΜΕ, η στοχευμένη και αποτελεσματική προβολή της αποτελεί μονόδρομο για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος που έχει δημιουργηθεί και την ανάδειξη της Αττικής ως ενός εξαιρετικά ελκυστικού τουριστικού προορισμού. Να σημειωθεί επίσης, ότι το κονδύλι αυτό διατίθεται μέσω ΕΣΠΑ για το συγκεκριμένο σκοπό και δεν μπορεί να διατεθεί για την υλοποίηση άλλων αναγκών της Περιφέρειας. Αν δεν προχωρήσουμε άμεσα με την αξιοποίησή του, τα χρήματα αυτά θα χαθούν για πάντα. Το Σχέδιό μας αξιοποιεί στο μέγιστο και προσαρμόζει κατάλληλα όλα τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας. Επενδύουμε έξυπνα, με έμφαση στο διαδίκτυο στην πλέον προωθημένη του μορφή, ώστε να πετύχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα, που δεν είναι άλλο από την τόνωση της τουριστικής κίνησης της Περιφέρειας Αττικής. Και χρησιμοποιούμε με αυστηρά κριτήρια επιλογής αλλά και με ευελιξία όλα εκείνα τα εξειδικευμένα διεθνή μέσα, ώστε να έχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή αποδοτικότητα. Και φυσικά είμαστε συντονισμένοι με τον ΕΟΤ και το Δήμο της Αθήνας, ώστε να μην υπάρχουν επικαλύψεις στη διαφημιστική προβολή, αλλά αντίθετα αποτελεσματικές συνδυαστικές κινήσεις».
• Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση…
Κριτική στάση τήρησε η αντιπολίτευση, η οποία, στο σύνολό της, τάχθηκε εναντίον του προγράμματος. Ο επικεφαλής της μείζονος, κ. Βασίλης Κικίλιας, ζήτησε την απόσυρση του θέματος, προκειμένου να συζητηθεί και να αναλυθεί σε επόμενη συνεδρίαση, αφού πρώτα προηγηθεί επανεκτίμηση των ποσών και συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και τον Ε.Ο.Τ., ώστε να μην υπάρξουν δράσεις που αλληλοεπικαλύπτονται. Από την πλευρά της ελάσσονος, ο κ. Νάσος Αθανασίου, υποστήριξε ότι το συγκεκριμένο σχέδιο παραβιάζει την επιχειρηματικότητα και ότι “το έργο είναι δοτό, ο διαγωνισμός πρέπει να επαναληφθεί και να υπάρξει συνεργασία με την Υπουργό Τουρισμού”. Ομοίως, ο κ. Γιώργος Βαρεμένος τόνισε ότι “ακόμη κι αν αυτή η τουριστική καμπάνια είναι η ιδανική, να μην εκπλαγεί κανείς αν δεν υπάρξουν πρακτικά αποτελέσματα”. Ο επικεφαλής της παράταξης “Αττική Οικολογική Απάντηση”, κ. Κωνσταντίνος Διάκος, επεσήμανε ότι ο φυσικός πλούτος της Αττικής αποτελεί κύριο εργαλείο, που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για την τουριστική προβολή, ενώ τόνισε και την ανάγκη ανάδειξης του ακτιβιστικού τουρισμού.
• Αντιδράσεις και εκ των έσω
Αναμενόμενες οι αντιδράσεις από την αντιπολίτευση, έκπληξη όμως αποτέλεσε η διαφωνία εκ των έσω της παράταξης του κ. Σγουρού και συγκεκριμένα της Περιφερειακής Συμβούλου και μέλους της επιτροπής τουρισμού της Περιφέρειας, κας Άννας Ροκόφυλλου. Η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος Τουρισμού, δήλωσε την παραίτησή της, διαμαρτυρόμενη όπως τόνισε “γιατί αν και αρμόδια σε θέματα Τουρισμού δεν υπήρξε συνεργασία με την εταιρεία”…
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Ειδήσεις3 μήνες ago
Νόμπελ Ειρήνης: Πάνω από 300 οι υποψηφιότητες για το φετινό βραβείο
-
Κεντρικό Θέμα9 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα9 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Αγίας Βαρβάρας8 μήνες ago
Συναυλία με Nivo, Goin’ Through και Γιώργο Αλκαίο – ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΒΡΟΧΗΣ
-
Αθλητισμός6 μήνες ago
ΑΜΑΡΥΣΙΑ PRO: Το μεγάλο πυγμαχικό event έρχεται στο κλειστό του Αγίου Θωμά στις 22/12
-
Αθηναίων6 μήνες ago
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΛΑΞΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
Ελλάδα3 έτη ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν