Κεντρικό Θέμα
Κινητοποίηση εκπαιδευτικών και γονέων του Διαπολιτισμικού Σχολείου Αλσούπολης ενάντια στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας
Αναστατωμένοι είναι καθηγητές και γονείς του Διαπολιτισμικού Δημοτικού Σχολείου του Δήμου Νέας Ιωνίας που βρίσκεται στη συνοικία της Αλσούπολης εξαιτίας του σχεδίου κατάργησης των διαπολιτισμικών σχολείων της Αττικής.
τα διαπολιτισμικά σχολεία φοιτούν παιδιά μεταναστών (είτε είναι ο ένας γονιός είτε και οι δύο) που δεν γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα και για αυτό θεωρούνται ως ένας απαραίτητος κρίκος στην ενσωμάτωση αυτών των παιδιών στην ελληνική κοινωνία. Η πρόταση για κατάργηση των διαπολιτισμικών υπήρχε στην κυβερνητική ατζέντα και πέρσι όταν είχαμε τον πρώτο γύρο συγχωνεύσεων σχολείων. Ωστόσο, τότε τελικά δεν προχώρησε. Σήμερα όμως μια πρόταση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης φέρνει πάλι το θέμα στο προσκήνιο με το σχέδιο της Κυβέρνησης να είναι η κατάργηση κάποιων διαπολιτισμικών σχολείων και η μετατροπή των υπολοίπων σε “σχολεία γειτονιάς”. Ωστόσο, αυτή η λογική δεν λαμβάνει υπόψη το γεγονός πως αρκετά από τα παιδιά που φοιτούν σε αυτά τα σχολεία δεν μένουν στη γειτονιά αλλά έρχονται από άλλα μέρη της Αθήνας. Στο διαπολιτισμικό της Αλσούπολης παραδείγματος χάρη τα περισσότερα παιδάκια έρχονται από γειτονιές της Αθήνας. Συνολικά, φοιτούν εκεί 123 μαθητές από 30 και πλέον εθνικότητες από Αφρική (που είναι και η πλειοψηφία) Βαλκάνια, Ασία και Αμερική. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς των διαπολιτισμικών σχολείων ήδη έχουν ξεκινήσει κινητοποιήσεις ενάντια στο ενδεχόμενο να κλείσει το σχολείο τους. Το μεσημέρι της Τετάρτης 7 Μαρτίου βρέθηκαν έξω από το Υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι, σε μια κινητοποίηση στην οποία συμμετείχαν γονείς, δάσκαλοί ακόμα και κάποια παιδάκια από το σχολείο της Αλσούπολης κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα
• Συμπαράσταση από το Δημοτικό Συμβούλιο Νέας Ιωνίας
Το θέμα συζητήθηκε εκτάκτως, με πρόταση της Δημοτικής Αρχής, στο Δημοτικό Συμβούλιο Νέας Ιωνίας τη Δευτέρα 5 Μαρτίου. Εκεί η Αντιδήμαρχος Παιδείας, κα Όλγα Κατημερτζή ενημέρωσε το Σώμα για τις τελευταίες εξελίξεις και κατέθεσε κείμενο ψηφίσματος ενάντια στο κλείσιμο του σχολείου. “Υπάρχουν γονείς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους σε ξενόγλωσσα ιδιωτικά σχολεία και είναι σε αδιέξοδο γιατί τα παιδιά δεν γνωρίζουν ελληνικά” τόνισε η Αντιδήμαρχος. Από την πλευρά του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “Γιώργος Σεφέρης” ο κ. Κώστας Κατημερτζόγλου είπε πως το Υπουργείο με αυτήν την απόφαση του καλεί τους μετανάστες να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους και εξέφρασε την κατηγορηματική αντίθεση του συλλόγου με το κλείσιμο των σχολείων (σ.σ. έχει εκδώσει και σχετική ανακοίνωση ο σύλλογος). Εκεί μέρους του Συλλόγου Διδασκόντων το λόγο πήρε η κα Κατερίνα Λάππα η οποία διάβασε ανακοίνωση των δασκάλων του σχολείου. Μεταξύ άλλων ανέφερε πως στο σχολείο εργάζονται εκπαιδευτικοί με εξειδικευμένη κατάρτιση στο να διδάσκουν μαθητές που δεν γνωρίζουν τα ελληνικά ως μητρική γλώσσα. “Υπάρχουν παιδιά που δεν ξέρουν ούτε λέξη ελληνικά και βρίσκουν στήριξη και υποδοχή στο σχολείο” τόνισε και μετέφερε το αίτημα των συναδέλφων της για τη διατήρηση και ενίσχυση του θεσμού αλλά και για στήριξη του αγώνα τους από φορείς και συλλόγους της περιοχής. Η πλειοψηφία του Σώματος στήριξε το αίτημα τους. “Η κυβέρνηση συνεχίζει ακάθεκτα την πολιτική της για να απαλλαγεί το κράτος από τις υποχρεώσεις του” ήταν το σχόλιο του Συμβούλου της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, κ. Θεόδωρου Χαμαλίδη που εξέφρασε τη συμπαράσταση της παράταξης σε εκπαιδευτικούς και γονείς. Την άποψη πως η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται πραγματικά για την Παιδεία εξέφρασε ο επικεφαλής της ΠΑΚ, κ. Άρης Χατζησαββίδης και πρόσθεσε πως δεν μπορεί ο Δήμος να αφήσει αβοήθητους καθηγητές και γονείς απέναντι σε αυτή τη “βάρβαρη πολιτική”. Σε διαφορετικό μήκος κύματος ήταν η τοποθέτηση του επικεφαλής της μείζονος, κ. Παναγιώτη Μανούρη ο οποίος είπε πως δεν μπορεί κάποιος να καταδικάζει συλλήβδην τις συγχωνεύεις σχολείων αναφέροντας πως υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν γίνει λάθη ή έχουν μπει στη μέση τοπικά συμφέροντα αλλά συμπληρώνοντας πως ήταν ένα επιβεβλημένο και σε μεγάλο βαθμό πετυχημένο μέτρο. Για το Διαπολιτισμικό ο κ. Μανούρης είπε πως και σε ευρωπαϊκό επίπεδο υπάρχει αυτή η τάση της κατάργησης τους σε μια λογική όχι μόνο οικονομίστικη αλλά αποφυγής γκετοποίησης τους. Αναφορικά με το θέμα της γλώσσας πρόσθεσε πως μπορεί να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των συλλόγων γονέων και διδασκόντων για ενίσχυση της εκμάθησης της στα παιδιά. Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Μανούρης είπε πως το κυρίαρχο ζήτημα είναι αν καταργώντας τα διαπολιτισμικά σχολεία θα μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία της γειτονιάς. Η απάντηση εδώ δόθηκε από την κα Λάππα η οποία είπε πως ενώ ο νόμος προβλέπει τάξεις υποδοχής σε όλα τα σχολεία, στην πράξη αυτό δεν υφίσταται με αποτέλεσμα τα παιδιά αλλοδαπών να μένουν πίσω και να απομονώνονται στις τάξεις. Η Σύμβουλος της μείζονος (και επί χρόνια Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας), κα Ρεγγίνα Ουσταμπασίδου, παρατήρησε πως ήδη στα σχολεία της Νέας Ιωνίας έχουν ενταχθεί κανονικά και φοιτούν αλλοδαπά παιδιά. “Πρέπει να παλέψουμε για να γίνουν τάξεις υποδοχής σε όλα τα δημοτικά σχολεία” δήλωσε και μάλιστα συμπλήρωσε πως σε αυτές τις τάξεις θα μπορούσαν να διδάξουν οι δάσκαλοι των διαπολιτισμικών σχολείων. Υπέρ του ψηφίσματος τάχθηκε η συντριπτική πλειοψηφία του Σώματος. Λευκό ψήφισαν οι Σύμβουλοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ενώ καταψήφισαν οι Σύμβουλοι της παράταξης “Ιωνία 21ος Αιώνας”
• Λανθασμένο μέτρο από παιδαγωγική και κοινωνική άποψη
Το www.xtypos.gr βρέθηκε πριν λίγες ημέρες στο Διαπολιτισμικό της Αλσούπολης το οποίο στεγάζεται σε ένα τριώροφο κτίριο στην οδό Μεσσηνίας (κοντά στο Παναιτώλιο). Πλησιάζοντας στο κτίριο ακούσαμε πολλές παιδικές φωνές και όταν φτάσαμε εκεί είδαμε μια πραγματικά πολύχρωμη κυψέλη, παιδιά διαφόρων εθνικοτήτων, φυλών και θρησκειών να παίζουν μαζί. Και η πρώτη μας σκέψη ήταν γιατί κάποιος να θέλει να διαλύσει μια τέτοια πολυπολιτισμική εστία που αποτελεί την πρώτη πύλη εισόδου για αυτά τα παιδιά στην ελληνική κοινωνία. Σίγουρα πάντως δεν αξίζει να γίνει κάτι τέτοιο για να γλυτώσει το ελληνικό δημόσιο μερικά χιλιάδες ευρώ Οι άνθρωποι του σχολείου με τους οποίους μιλήσαμε είναι σφόδρα αντίθετοι με την κατάργηση του Διαπολιτισμικού. Ο δάσκαλος κ. Δημήτρης Ξυδάκης, μιλώντας εκ μέρους των συναδέλφων του, εξήγησε στον Χ-τύπο την παιδαγωγική σημασία του σχολείου: “Διαμαρτυρόμαστε για την απόφαση κλεισίματος του σχολείου με κριτήριο καθαρά το κόστος παραβλέποντας τελείως τις οποιεσδήποτε κοινωνικές ή παιδαγωγικές ανάγκες καλύπτει το σχολείο… μας λένε ότι τα διαπολιτισμικά είναι περιττά εμείς τους λέμε ότι είναι απαραίτητα. Είναι τα σχολεία όπου τα παιδιά που δεν μιλούν καθόλου ελληνικά γιατί μόλις έχουν έρθει στην Ελλάδα μπορούν να έρθουν και να βρουν ένα περιβάλλον που τους αντιλαμβάνεται, τους αποδέχεται και τους στηρίζει και τους ξεκινάει όχι για να τους κρατήσει εδώ αλλά για να τους προωθήσει είτε στα σχολεία της γειτονιάς τους είτε στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης χωρίς μειονέκτημα. Τους δυναμώνει δηλαδή τη δυνατότητα επικοινωνίας στα ελληνικά για να μπορούν να ανταποκριθούν στα αναλυτικά προγράμματα και τις συνθήκες που θα βρουν στα κανονικά σχολεία”. Σχετικά με τον χαρακτηρισμό για σχολεία-γκέτο η απάντηση των δασκάλων, σύμφωνα με τον κ. Ξυδάκη είναι πως “σε μια πόλη που έχει γεμίσει γκέτο, ένα μέρος όπου τα παιδιά από 30 διαφορετικές εθνικότητες παίζουν όλα μαζί δεν είναι η εικόνα ενός σχολείου-γκέτο αλλά ενός σχολείου που ανοίγεται στην κοινωνία.” Όπως προσθέτει ο ίδιος το παιδαγωγικό έργο του Διαπολιτισμικού αναγνωρίζεται. Μέχρι πριν λίγους μήνες αναζητιούνταν εκπαιδευτικοί για να πληρώσουν κενές οργανικές θέσεις, ενώ το σχολείο είναι συνδεδεμένο με πανεπιστήμια και με σχολεία εντός και εκτός Ελλάδας και απορροφά ευρωπαϊκά προγράμματα. Αλλά πέρα από την παιδαγωγική πλευρά υπάρχει και η κοινωνική καθώς το σχολείο αυτό έχει να κάνει με μια ευαίσθητη κοινωνική ομάδα, “μια ομάδα που πρέπει κάπου να νιώσει πως αυτή η χώρα μπορεί να τους υποδεχτεί με ανθρωπιά και να τους παράσχει την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση”. Η Διευθύντρια του Διαπολιτισμικού Σχολείου, κα Ευνική-Ελένη Ρήγα μας είπε πως το σχολείο αποτελεί έναν πόλο έλξης και μια ζεστή γωνιά για τους μετανάστες και τα παιδιά τους και υπερασπίστηκε την ανάγκη να παραμείνει ανοιχτό. Τα παιδιά αισθάνονται τη ζεστασιά και πως το σχολείο είναι ο χώρος τους. Βλέπω πως με όλη αυτήν την υπόθεση είναι στεναχωρημένα και δεν θέλουν να έρχονται στο σχολείο….και το ζήτημα είναι πως δεν υπάρχει οργάνωση για να γίνουν δεκτά τα παιδιά στα σχολεία της γειτονιάς”. Σύμφωνα με την ίδια, το οικονομικό κονδύλι που απαιτείται για το σχολείο δεν είναι τόσο μεγάλο. Επίσης μας υπογράμμισε το γεγονός πως το σχολείο δέχεται παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Μάλιστα το τελευταίο ήρθε πριν 15 ημέρες. “Τι θα γίνει με αυτό το παιδί που δεν ξέρει καθόλου ελληνικά; Θα πρέπει οι γονείς να το πάνε σε ιδιωτικό σχολείο και να πληρώσουν 10.000 ευρώ. Είναι ένα πρόβλημα” καταλήγει η Διευθύντρια.
• “Ένα παιδί που δεν μιλάει ελληνικά δεν μπορεί να πάει σε κανονικό σχολείο”
Την αντίθεση των γονέων στην κατάργηση του σχολείου εξέφρασε στην εφημερίδα μας και ο Πρόεδρος του Συλλόγου τους, κ. Γιώργος Μακριδάκης. “Για να κλείσει ένα τέτοιου είδους σχολείο πρέπει να δημιουργήσεις τις προϋποθέσεις σε άλλα δημοτικά σχολεία για να έχουν τάξεις υποδοχής για τα παιδιά. Ένα παιδί που δεν μιλάει ελληνικά δεν μπορεί να πάει σε ένα σχολείο στο οποίο μιλάνε μόνο ελληνικά. Και ψυχολογικά αλλά και παιδαγωγικά είναι λάθος αυτό. Δεν θα μπορεί να επικοινωνήσει και να μάθει” τονίζει ο κ. Μακριδάκης. Ο γιός του είναι έξι χρονών και όταν ξεκίνησε στο σχολείο δεν ήξερε σχεδόν καθόλου ελληνικά και τώρα μιλάει και μπορεί να συνεννοηθεί με τα άλλα παιδιά. Αντίθετα ένα παιδί συνομήλικο του που πάει σε κανονικό σχολείο δεν ξέρει το αλφάβητο αλλά ούτε και να μιλάει ελληνικά. Όπως μας ενημέρωσε, οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και πρόθεση των γονέων είναι να ενημερωθούν και οι πρεσβείες των ξένων χωρών για το ζήτημα. “Η παροχή εκπαίδευσης σε παιδιά, μεταναστών, προσφύγων και παλιννοστούντων υπάρχει σε διακρατικές συμφωνίες. Και η απόφαση για κατάργηση αυτών των σχολείων έρχεται σε αντίθεση με αυτές τις συμφωνίες” υπογραμμίζει ο κ. Μακριδάκης.
Σημείωση: Το www.xtypos.gr επικοινώνησε με το γραφείο του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, κ. Ιωάννη Κουμέντου προκειμένου να έχουμε τη θέση του για το ζήτημα. Ωστόσο, μέχρι και την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν υπήρξε ανταπόκριση.
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Ειδήσεις3 μήνες ago
Νόμπελ Ειρήνης: Πάνω από 300 οι υποψηφιότητες για το φετινό βραβείο
-
Κεντρικό Θέμα9 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα9 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Αγίας Βαρβάρας8 μήνες ago
Συναυλία με Nivo, Goin’ Through και Γιώργο Αλκαίο – ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΒΡΟΧΗΣ
-
Αθλητισμός5 μήνες ago
ΑΜΑΡΥΣΙΑ PRO: Το μεγάλο πυγμαχικό event έρχεται στο κλειστό του Αγίου Θωμά στις 22/12
-
Αθηναίων6 μήνες ago
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΛΑΞΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
Ελλάδα3 έτη ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν