Connect with us

Κεντρικό Θέμα

Ο Δήμος Νέας Ιωνίας ξεκινάει προσπάθεια κατασκευής δικτύου ποδηλατοδρόμων

Published

on

Το φιλόδοξο σχέδιο δημιουργίας ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων στη Νέα Ιωνία παρουσίασε η Δημοτική Αρχή σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης.
Όπως έχουμε γράψει και σε προηγούμενα ρεπορτάζ η διοίκηση του Δήμου ξεκίνησε από νωρίς τις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε να γίνει ο σχεδιασμός και να πραγματοποιηθούν οι μελέτες για ποδηλατοδρόμους. Και ήδη εκπονήθηκε από το Μετσόβειο Πολυτεχνείο η πρώτη μελέτη για ποδηλατόδρομο που θα συνδέει το σταθμό ΗΣΑΠ Νέας Ιωνίας με τις συνοικίες της Ελευθερούπολης, της Καλογρέζας και της Αλσούπολης φτάνοντας μέχρι το ΟΑΚΑ  “Το ποδήλατο δεν είναι πλέον ένα χόμπι και απλά μια άσκηση αλλά μια αναγκαιότητα. Αποτελεί μια έμπρακτη απάντηση στην κρίση”  τόνισε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, κ. Τάκης Κωστάκης, εισηγούμενος το θέμα. Ο Αντιδήμαρχος είπε πως η Νέα Ιωνία θεωρείται “δύσκολη” για την κατασκευή ποδηλατόδρομων λόγω του μορφολογικού ανάγλυφου της περιοχής (πολλές κατωφέρειες και ανωφέρειες) και της πυκνής δόμησης, αλλά συνάμα ξεκαθάρισε πως η βούληση της διοίκησης “είναι να δοθεί χώρος στο ποδήλατο για να μπορεί ο κόσμος να μετακινείται με αυτό το μέσο”. Ο Αντιδήμαρχος στη συνέχεια εξήγησε πως η μελέτη του Δήμου έγινε σε συνάρτηση με το γενικότερο σχεδιασμό που υπάρχει για ποδηλατόδρομους στο Λεκανοπέδιο ούτως ώστε να επιτευχτεί στο μέλλον μια σύνδεση του δικτύου του Δήμου με εκείνους. Και ήδη ο σχεδιαζόμενος ποδηλατόδρομος Σταθμού ΗΣΑΠ-Αλσούπολη αναμένεται να πέσει τόσο πάνω σε εκείνον που σχεδιάζεται να διέρχεται  παραπλεύρως των γραμμών του ηλεκτρικού αλλά και σε αυτόν που θα περνάει μπροστά από το Ολυμπιακό Στάδιο. Μεγάλη έμφαση στο ποδήλατο δίνει και το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας και είναι χαρακτηριστικό πως προβλέπονται 230 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομων σε ολόκληρο το Λεκανοπέδιο, ένα δίκτυο που θα δίνει λύση στις μετακινήσεις στις περισσότερες γειτονιές της Αθήνας. Τη γενικότερη εικόνα αισιοδοξίας για την κατασκευή δικτύου ποδηλατόδρομων ενισχύει και το γεγονός πως υπάρχουν “ανοιχτά” κοινοτικά προγράμματα που χρηματοδοτούν τέτοιου είδους δράσεις.  

• Οι προτεινόμενες ποδηλατικές γραμμές
Αναφορικά με το γενικότερο σχεδιασμό του δικτύου ποδηλατόδρομων δόθηκε έμφαση στη σύνδεση βασικών κόμβων και τοπικών κέντρων μέσα στην πόλη όπως είναι οι σταθμοί του ηλεκτρικού και τα σχολεία. Το προτεινόμενο δίκτυο περιλαμβάνει τις ακόλουθες γραμμές: • Από το σταθμό ΗΣΑΠ Νέας Ιωνίας προς τη συνοικία της Αλσούπολης (οδός Ελευθερίας) που θα είναι και η πρώτη φάση της μελέτης. • Από το σταθμό ΗΣΑΠ Περισσού προς τη Λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως μέσων των οδών Κολοκοτρώνη, Αιμιλιανού Γρεβενών και Νίγδης. • Από το σταθμό ΗΣΑΠ Νέας Ιωνίας προς Νέα Φιλαδέλφεια μέσω της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου και του πάρκου της Νέας Φιλαδέλφειας. • Κατα μήκος της Λεωφόρου Ηρακλείου από την Ελ Αλαμέιν μέχρι να συναντήσει το μητροπολιτικό δίκτυο στην οδό Ιφιγενείας. • Μέσω της οδού Ομορφοκκλησιάς προς τη Λεωφόρο Βεΐκου και το Δήμο Γαλατσίου. • Άλλες μικρότερες διαδρομές που συνδέουν συνοικίες της πόλης μέσω των οδών Σινώπης, Βοσπόρου, Μηδείας, Φιλικής Εταιρείας, 28ης Οκτωβρίου κλπ.    

• Ποδηλατώντας από το σταθμό του ΗΣΑΠ στην Αλσούπολη
Την παρουσίαση της μελέτης για τον ποδηλατόδρομο Σταθμός ΗΣΑΠ-Αλσούπολη έκαναν στο Σώμα οι μελετητές του Πολυτεχνείου με τον επικεφαλής της ομάδας, κ. Θάνο Βλαστό, να επισημαίνει πως ζητούμενο είναι να συνδεθεί ο ποδηλατόδρομος μέσω Φιλοθέης-Ψυχικού και Χαλανδρίου με το δίκτυο που είναι ήδη εγκατεστημένο  στα βορειοανατολικά προάστια.  Όπως εξήγησε με αυτή τη μελέτη κόβονται τετραγωνικά για τα αυτοκίνητα περισσότερο από θέσεις στάθμευσης για να δοθούν για τις ανάγκες όχι μόνο των ποδηλατών αλλά και των πεζών. Και πρέπει να αναφερθεί πως οι παρεμβάσεις που προβλέπονται στη μελέτη δεν αφορούν μόνο το σχεδιασμό μιας ποδηλατικής διαδρομής αλλά προχωρούν παραπέρα καθώς περιλαμβάνουν διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, διαμόρφωση διασταυρώσεων, παρτέρια με πράσινο αλλά και κάποιες σημειακές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας π.χ.) πάντα ανάλογα με το κυκλοφοριακά και πολεοδομικά δεδομένα. Η διαδρομή λοιπόν ξεκινάει από το σταθμό του ΗΣΑΠ και τον πεζόδρομο της Πατριάρχου Ιωακείμ για να στρίψει αριστερά στην οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης. Στη συνέχεια λόγω των στενών δρόμων της Ελευθερουπόλης χωρίζεται σε δύο κλάδους με την άνοδο (προς Αλσούπολη) να γίνεται μέσω της οδού Ραμνούντος και την κάθοδο (προς σταθμό ΗΣΑΠ) μέσω της οδού Κυδωνιών.  Οι δύο κλάδοι συναντιούνται μετά μέσω της οδού Βότση για να συνεχιστεί ο ποδηλατόδρομος στην οδό Εμμανουήλ Παππα έχοντας το Αδριάνειο Υδραγωγείο στο πλάϊ και περνώντας μπροστά από το σχολικό συγκρότημα της πρώην “Ανατόλια”. Ακολούθως αφού στρίψει δεξιά σε έναν μικρό δρομάκο που είναι πίσω από το σχολείο και ο οποίος θα διαμορφωθεί σε πεζόδρομο ο ποδηλατόδρομος θα συναντήσει τη Λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως την οποία θα διατρέξει για αρκετά μέτρα μέχρι και την οδό Αλαμάνας αν και εδώ υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν. Από την οδό Αλαμάνας μπαίνει μέσα στην Καλογρέζα συναντάει την οδό Βυζαντίου, στρίβει στην οδό Κρήνης και στη συνέχεια στην οδό Περγάμου για να περάσει κάτω από τη Λεωφόρο Κύμης στη συνοικία της Αλσούπολης.  Εδώ η διαδρομή θα περάσει από την οδό Δωδεκανήσου και την οδό Ελευθερίας και αφού κάνει και ένα ημικύκλιο στην πλατεία του Παναιτωλίου θα καταλήξει απέναντι από το συγκρότημα του ΟΑΚΑ όπου  στόχος είναι να συναντήσει το μητροπολιτικό δίκτυο   Ο σχεδιαζόμενος ποδηλατόδρομος είναι μήκους 4 χιλιομέτρων με τον Προϋπολογισμό να ανέρχεται στο 1,5 εκ. ευρώ ενώ ο κ. Βλαστός παρουσιάστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για την υλοποίησή του.  

• Τα αγκάθια   
Μπορεί το σχέδιο να ακούγεται ιδανικό σε έναν πολίτη που θέλει να μετακινείται με ποδήλατο αλλά ο δρόμος για την υλοποίηση του δεν θα είναι στρωμένος με ροδοπέταλα με βασικότερο αντίπαλο την νοοτροπία των Ελλήνων και την εξάρτησή τους από το αυτοκίνητο. Έτσι λοιπόν  η δεδομένη απώλεια αρκετών θέσεων στάθμευσης αναμένεται σίγουρα να προκαλέσει διαμαρτυρίες από κατοίκους και εμπόρους κάποιων δρόμων. Επίσης, στο τμήμα της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως από το Ηρώο Καλογρέζας μέχρι και την οδό Αλαμάνας υπάρχουν ζητήματα σχετικά με το μικρό πλάτος του διαθέσιμου πεζοδρομίου και αυθαίρετες καταλήψεις κοινόχρηστου χώρου που θα πρέπει να διευθετηθούν.   

• Το όραμα του Τάκη Κωστάκη
Ο κ. Κωστάκης στη δευτερολογία του είπε πως φαντάζεται κάθε πρωί 100 μαθητές της Νέας Ιωνίας να πηγαίνουν  στα σχολεία τους με ποδήλατα. “Η Νέα Ιωνία είναι ακόμα μια όμορφη πόλη και έχει ιδιαίτερα σημεία….κάποια στιγμή θα πρέπει να σκεφτούμε τους νέους ανθρώπους και να τους δώσουμε την ευκαιρία να περνάνε ανθρώπινα στη γειτονιά τους και αυτό θα γίνει εις βάρος του αυτοκινήτου” τόνισε προεξοφλώντας πως θα υπάρξει πολιτικό κόστος για τη διοίκηση αλλά προσθέτοντας πως από κάπου πρέπει να γίνει η αρχή. Εξέφρασε δε την εκτίμηση πως υπάρχει πρόσφορο έδαφος για να υιοθετηθεί το σχέδιο από την πλειοψηφία των πολιτών της Νέας Ιωνίας. 

• Ομόφωνη έγκριση
Η αντιμετώπιση όλων των παριστάμενων πλευρών του Σώματος ήταν, όπως αναμενόταν, θετική απέναντι στο σχέδιο με αρκετούς Συμβούλους της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης να καταθέτουν ερωτήματα, παρατηρήσεις και προτάσεις προς την πλευρά των μελετητών και της διοίκησης. “Ας ξεκινήσουμε. Σήμερα υπάρχει μια πιο ώριμη κοινωνία για ένα τέτοιο οραματικό έργο. Έτσι θα λλάξουν όψη οι πόλεις” τόνισε ο επικεφαλής της μείζονος κ. Παναγιώτης Μανούρης που έθεσε ζήτημα κουλτούρας, συμπληρώνοντας, όμως, ότι  οι Ιωνιώτες έχουν δώσει δείγματα γραφής, όπως με τη στάση τους απέναντι στην ανακύκλωση.  Θετική αλλά με επιφυλάξεις ήταν και η “Λαϊκή Συσπείρωση”  με τον επικεφαλής της κ. Παναγιώτη Τσουκαλά, να τονίζει  πως με τους ποδηλατόδρομους δεν θα σωθεί η Αθήνα όταν λείπουν βασικές συγκοινωνιακές υποδομές.  Να μπούν κανόνες που θα τηρούνται από όλους ζήτησε ο επικεφαλής της ΠΑΚ, κ. Άρης Χατζησαββίδης προειδοποιώντας πως σε αντίθετη περίπτωση το έργο θα καταστεί άχρηστο. Πάντως, έκδηλος ήταν και ο προβληματισμός για τις αντιδράσεις που αναμένεται να υπάρξουν. “Το ζήτημα είναι πως διαμορφώνουμε συνείδηση στους οδηγούς ώστε να σέβονται τους ποδηλάτες και πως θα πειστούν κάποιοι συμπολίτες μας να χάσουν τις θέσεις στάθμευσης μπροστά στα σπίτια τους” είπε ο Πρόεδρος του Σώματος, κ. Πέτρος Μπουρδούκος. Η συζήτηση έκλεισε με τον κ. Βλαστό να εκφράζει την ικανοποίησή του για το “εξαιρετικά θετικό κλίμα” που επικράτησε στο Δημοτικό Συμβούλιο, κάτι που εγγυάται, σύμφωνα με τον ίδιο, την επιτυχία του έργου.  Στη ψηφοφορία που ακολούθησε η εισήγηση εγκρίθηκε ομόφωνα από το Σώμα.

• Στήριξη και από τους  Ποδηλάτες Αλσούπολης
Την ικανοποίηση της Ομάδας Ποδηλατών Αλσούπολης για την προσπάθεια του Δήμου εξέφρασε ο κ. Γιάννης Παπανικολάου. Τα μέλη της ομάδας βγαίνουν κάθε απόγευμα Τετάρτης με τα ποδήλατά τους και κάνουν βόλτες στην περιοχή, όπως γίνεται και με άλλες ομάδες ποδηλατών στα βόρεια προάστια.  Ο κ. Παπανικολάου, αφού συνεχάρη το Σώμα, είπε πως πρόκειται για παρέμβαση που θα έχει σημαντικό και θετικό αντίκτυπο ιδιαίτερα στα παιδιά βοηθώντας τα να μεγαλώσουν με έναν πιο υγιή τρόπο.  

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ