Κεντρικό Θέμα
Φιλόδοξο σχέδιο δημιουργίας ποδηλατοδρόμων στη Νέα Ιωνία
Συνεχίζεται η προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής Νέας Ιωνίας για την κατασκευή ποδηλατόδρομου που θα συνδέει το σταθμό του ΗΣΑΠ με τις περιοχές της Ελευθερούπολης, της Καλογρέζας και της Αλσούπολης.
Η μελέτη του έργου ολοκληρώθηκε από το Πολυτεχνείο Αθηνών στο οποίο είχε γίνει η ανάθεση από το Δήμο και τώρα έχει ξεκινήσει η φάση της διαβούλευσης με τη διοίκηση ήδη να την έχει παρουσιάσει στην Επιτροπή Σχεδίου Πόλης. Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε το www.xtypos.gr από τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Νέας Ιωνίας, κ. Τάκη Κωστάκη, στο τελικό σχέδιο της μελέτης υπήρξαν αλλαγές στη διαδρομή του ποδηλατόδρομου καθώς τελικά μόνο ένα μικρό μέρος του πηγαίνει παραπλευρα με τις Λεωφόρους Εθνικής Αντιστάσεως-Καποδιστρίου. Και θυμίζουμε εδώ πως ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να υπήρχε ο ποδηλατόδρομος παράλληλα με τις Λεωφόρους με χρησιμοποίηση των κοινόχρηστων χώρων που υπάρχουν παραπλεύρως αυτού του μεγάλου οδικού άξονα. Ωστόσο, οι πολεοδομικές εκκρεμότητες που υπάρχουν σε αρκετά σημεία οδήγησαν τους μελετητές να επιλέξουν να μπουν μέσα στις γειτονιές επεκτείνοντας ή παίρνοντας μέρος από τα πεζοδρόμια, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ποδήλατα και αυτοκίνητα θα συνυπάρχουν στο οδόστρωμα. Όταν ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες διαδικασίες διαβούλευσης και αδειοδότησης το θέμα θα έρθει προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο Νέας Ιωνίας. Από κει και πέρα θα αναζητηθεί η πηγή της χρηματοδότησης. Το κόστος της παρέμβασης δεν είναι πολύ μεγάλο με τον κ. Κωστάκη να εκτιμάει πως δεν θα ξεπεράσει τις 300.000 ευρώ. Πάντως, πρέπει να τονιστεί πως πρόθεση της Δημοτικής Αρχής δεν είναι να μείνει μόνο σε αυτόν τον ποδηλατόδρομο αλλά να δημιουργήσει ένα δίκτυο μέσα στην πόλη. Ήδη έχει γίνει η μελέτη για τη δημιουργία ποδηλατόδρομου παραπλεύρως του δικτύου του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι την Κηφισιά που περιλαμβάνει βέβαια και τη Νέα Ιωνία όπως και άλλους δήμους της περιοχής μας (Ηράκλειο-Μαρούσι – Κηφισιά). Επιπλέον, η διοίκηση του Δήμου ήδη εξετάζει την πρόταση να δέσει μαζί με αυτούς τους δύο ποδηλατόδρομους και έναν τρίτο που να καλύπτει άλλες περιοχές της πόλης όπως το κέντρο, την περιοχή Λαζάρου και Φάρου και τον Περισσό-Νεάπολη. Για τον Αντιδήμαρχο τα οφέλη από τη δημιουργία δικτύου ποδηλατόδρομου και τη διευκόλυνση της χρήσης ποδηλάτων αλλά και της κίνησης των πεζών δεν είναι μόνο περιβαλλοντικά. “Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε και μια διέξοδο για πιο οικονομικές μετακινήσεις στους δοκιμαζόμενους από την κρίση συμπολίτες μας” τονίζει. Πρόκειται, πραγματικά, για ένα φιλόδοξο σχέδιο που αν τελικά υλοποιηθεί πραγματικότητα θα αλλάξει άρδην την εικόνα της Νέας Ιωνίας και το χάρτη των μετακινήσεων στην πόλη.
• Ποια είναι η προτεινόμενη διαδρομή
Ειδικότερα, η διαδρομή που προτείνουν οι μελετητές για τον ποδηλατόδρομο Σταθμός ΗΣΑΠ-Αλσούπολη ξεκινάει δίπλα από το σταθμό στην πεζοδρομημένη Πατριάρχου Ιωακείμ για να συνεχίσει μετά μέσα από την Ελευθερούπολη (οδοί Χρ. Σμύρνης-Αντλιοστασίου- Ραμνούντος- Κυδωνιών) και να βγει στην οδό Εμμανούηλ Παππά όπου θα χρησιμοποιηθεί μέρος του τεράστιου πεζοδρόμιου μπροστά από το σχολικό συγκρότημα της πρώην Ανατόλια. Στη συνέχεια ο ποδηλατόδρομος μέσα από έναν μικρό πεζόδρομο που βρίσκεται παράπλευρα της “Ανατόλια” θα συναντήσει τη Λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως. Θα συνεχίζει στη Λεωφόρο μέχρι και το Άλσος του Ηρώου των νεκρών του Μπλόκου της Καλογρέζας. Εκεί υπάρχουν δύο εναλλακτικά σχέδια: είτε θα συνεχίσει στη Λεωφόρο μέχρι την οδό Βιθυνίας είτε θα παρακάμψει αυτό το σημείο μπαίνοντας στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως. Σε κάθε περίπτωση στο ύψος της οδού Βιθυνίας μπαίνει μέσα στην Καλογρέζα ακολουθώντας τη διαδρομή των οδών Βιθυνίας- Εθνικής Αντιστάσεως-Αλαμάνας-Βυζαντίου-Κρήνης και Περγάμου, μέσω της οποίας βγαίνει κάτω από τη Λεωφόρο Κύμης στην Αλσούπολη. Εδώ προτείνεται ο ποδηλατόδρομος να ακολουθήσει την οδό Δωδεκανήσου, να βρει έπειτα την οδό Ελευθερίας και να φτάσει έτσι στην πλατεία Παναιτωλίου. Αφού κάνει ένα ημικύκλιο της πλατείας θα βρει την οδό Ελευθερίας από την απέναντι πλευρά για να καταλήξει στην οδό Λαυρίου (απέναντι από το ΟΑΚΑ) που θα είναι και ο τελικός σταθμός της διαδρομής.
• Σκέψεις για κυκλικό ποδηλατόδρομο στο Ηράκλειο Αττικής
Τη βούληση της Δημοτικής Αρχής Ηρακλείου Αττικής να γίνει ποδηλατόδρομος στην πόλη εξέφρασε στο www.xtypos.gr ο Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης και Υποδομών του Δήμου, κ. Γιώργος Βλαντής. Μάλιστα ο Αντιδήμαρχος μας είπε πως η αρχική σκέψη που υπάρχει είναι να γίνει μια κυκλική διαδρομή που να ενώνει διάφορες γειτονιές μεταξύ τους (σ.σ. περνώντας και πάνω από την Αττική Οδό) αλλά και με το δίκτυο του ΗΣΑΠ. Μέχρι στιγμής βέβαια μιλάμε μόνο για προθέσεις, αλλά ο Αντιδήμαρχος μας διαβεβαίωσε πως στόχος είναι να ξεκινήσει σύντομα η υλοποίηση μελέτης, ίσως και από το Πολυτεχνείο Αθηνών στο οποίο έχουν καταφύγει αρκετοί δήμοι όπως και η γειτονική Νέα Ιωνία.
• Βίοι αντίθετοι για τους ποδηλατόδρομους σε Ερυθραία και Κηφισιά
Εκ διαμέτρου αντίθετες είναι οι συμπεριφορές από τις τοπικές, κυρίως, κοινωνίες απέναντι στη λειτουργία ποδηλατόδρομων στο νέο καλλικρατικό Δήμο Κηφισιάς, κάτι που προκύπτει από την εποχή των δύο Δήμων Κηφισιάς και Νέας Ερυθραίας. Η Νέα Ερυθραία έγινε ο πρώτος δήμος της Αττικής που απέκτησε δίκτυο διαδρομών για τη διέλευση ποδηλάτων, το οποίο συνεχίζει να λειτουργεί, παρά τα μικροπροβλήματα που προστάζουν οι ελληνικές συνήθειες (π.χ. στάθμευση οχημάτων). Διαφορετική τελείως είναι η εικόνα για τον πρώην Δήμο Κηφισιάς. Η αρχική ιδέα για ένα διαδημοτικό δίκτυο ποδηλατόδρομων, που θα ένωνε όλα τα βόρεια προάστια περνώντας και από την Κηφισιά, έπεσε στα βράχια, αφού οι Δήμοι δεν μπόρεσαν να συνεννοηθούν μεταξύ τους, με αποκορύφωμα την απόρριψη της πρότασης από το Δημοτικό Συμβούλιο Μελισσίων. Ο Δήμος Κηφισιάς επανήλθε με την ευκαιρία της προ δύο ετών ανάπλασης του κέντρου της πόλης και ενσωμάτωσε στα έργα τη δημιουργία ενός δικτύου πεζόδρομων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τους ποδηλάτες. Όμως σύντομα και αυτή η προσπάθεια βρήκε τοίχο από τους έμπορους του κέντρου αφού οι ποδηλατόδρομοι έκοβαν θέσεις στάθμευσης των οχημάτων ενώ η κίνηση στα μαγαζιά ήταν καθοδική. Οι έμποροι ζήτησαν και πήραν εν τέλει περισσότερα σημεία για να παρκάρουν οι επισκέπτες, εις βάρος, βέβαια, του δικτύου για τα ποδήλατα. Έτσι, στον καλλικρατικό πλέον Δήμο Κηφισιάς υπάρχουν δύο εκ διαμέτρου αντίθετες εικόνες. Η Νέα Ερυθραία που εξ αρχής υποδέχθηκε με θέρμη και συνεχίζει να λειτουργεί τους ποδηλατόδρομούς της και η Κηφισιά, όπου οι όποιες προσπάθειες δεν έπιασαν ποτέ. Για το τρίτο μέλος της… οικογένειας, την Εκάλη, ως προάστιο που ακόμα δεν έχει μεγάλο φόρτο από οχήματα, οι δρόμοι της, χωρίς κάποια μετατροπή, είναι φιλικοί προς το ποδήλατο.
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Ειδήσεις3 μήνες ago
Νόμπελ Ειρήνης: Πάνω από 300 οι υποψηφιότητες για το φετινό βραβείο
-
Κεντρικό Θέμα9 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα9 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Αγίας Βαρβάρας8 μήνες ago
Συναυλία με Nivo, Goin’ Through και Γιώργο Αλκαίο – ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΒΡΟΧΗΣ
-
Αθλητισμός5 μήνες ago
ΑΜΑΡΥΣΙΑ PRO: Το μεγάλο πυγμαχικό event έρχεται στο κλειστό του Αγίου Θωμά στις 22/12
-
Αθηναίων6 μήνες ago
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΛΑΞΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
Ελλάδα3 έτη ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν