Κεντρικό Θέμα
Πότε δεν πρέπει να κλείνεις τον καθρέπτη του αυτοκινήτου σου -Το κόλπο που λίγοι γνωρίζουν
Το κλείσιμο των εξωτερικών καθρεπτών δεν πρέπει να εφαρμόζεται κάθε φορά που παρκάρουμε, παρότι μπορεί να προσφέρει εξοικονόμηση χώρου και να μειώνει τον κίνδυνο ζημιών.
Στο παρελθόν οι καθρέπτες των αυτοκινήτων ηταν διαφορετικοί, στα παλαιότερα μοντέλα, πριν από τη δεκαετία του ’80, ήταν μικροί και απλοί σε σχεδίαση, ενώ και το συνολικό πλάτος των οχημάτων ήταν σαφώς πιο περιορισμένο. Ακόμα και παρκαρισμένα, καταλάμβαναν μικρότερο όγκο στο οδόστρωμα, οπότε η ανάγκη για αναδιπλούμενους καθρέπτες ήταν σχεδόν ανύπαρκτη.
Σήμερα όμως, ενώ το πλάτος των δρόμων και των θέσεων στάθμευσης έχει παραμείνει σχεδόν αμετάβλητο, τα αυτοκίνητα έχουν μεγαλώσει αισθητά, φέρνοντας μαζί τους και καθρέπτες με σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις. Η αναδίπλωση, είτε χειροκίνητη είτε ηλεκτρική, εμφανίστηκε ως λύση για την αποφυγή μικροζημιών και την εξοικονόμηση πολύτιμου χώρου.
Ωστόσο, όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, το κλείσιμο δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου το να αφήνουμε τους καθρέπτες ανοιχτούς μπορεί να λειτουργήσει προς όφελος του ίδιου του αυτοκινήτου.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το παρκάρισμα παράλληλα στον δρόμο, όταν το όχημά μας βρίσκεται ανάμεσα σε άλλα. Οι ανοιχτοί καθρέπτες «μεγαλώνουν» οπτικά το αυτοκίνητο, το κάνουν πιο ορατό και αναγνωρίσιμο από τους διερχόμενους οδηγούς, οι οποίοι τείνουν, έστω και υποσυνείδητα, να κρατούν μεγαλύτερη απόσταση. Έτσι μειώνεται η πιθανότητα κάποιος να πλησιάσει υπερβολικά και να προκαλέσει επαφή, όχι μόνο στον καθρέπτη αλλά και στο αμάξωμα.
Αντιθέτως, όταν οι καθρέπτες είναι κλειστοί, το αυτοκίνητο φαίνεται στενότερο. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένη εκτίμηση από έναν οδηγό που περνάει κοντά, αυξάνοντας τον κίνδυνο ζημιάς, η οποία πολλές φορές είναι σοβαρότερη κι ακριβότερη από ένα σπασμένο καθρέπτη.
Η τακτική αλλάζει όταν παρκάρουμε κάθετα, είτε σε ανοιχτό χώρο είτε σε κλειστό γκαράζ, όπου σε κάθε περιπτώση, το κλείσιμο των καθρεπτών είναι σαφώς πιο χρήσιμο. Δημιουργεί μεγαλύτερο κενό ανάμεσα στα οχήματα, διευκολύνει την κίνηση των επιβατών για είσοδο ή έξοδο από το αυτοκίνητο και περιορίζει τον κίνδυνο να χτυπηθούν οι καθρέπτες από διερχόμενους πεζούς ή από το άνοιγμα των πορτών των διπλανών οχημάτων.
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Αλίμου3 εβδομάδες ago
Άλιμος: Τα δύο σημεία που θα τοποθετηθούν κάμερες της τροχαίας
-
Κεντρικό Θέμα4 ημέρες ago
Διορισμοί εκπαιδευτικών 2025: Πότε και πώς ανακοινώνονται τα ονόματα
-
Ειδήσεις6 μήνες ago
Νόμπελ Ειρήνης: Πάνω από 300 οι υποψηφιότητες για το φετινό βραβείο
-
Βριλησσίων5 έτη ago
Δήμος Βριλησσίων: Άγνωστοι βανδάλισαν το Θέατρο Νταμάρι-Αλίκη Βουγιουκλάκη
-
Κεντρικό Θέμα12 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα12 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Κεντρικό Θέμα1 ημέρα ago
ΕΕΤΑΑ: Σήμερα τα αποτελέσματα για τους παιδικούς σταθμούς