Connect with us

Επιχειρήσεις

«Ευρωπαϊκό Διαβατήριο»: Τι αλλάζει στα ΚΤΕΟ για όλα τα αυτοκίνητα

Published

on

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει τη δημιουργία μιας κοινής βάσης δεδομένων στις χώρες της ΕΕ για την καταγραφή των χιλιομέτρων κατά τη διάρκεια των ελέγχων ΚΤΕΟ των οχημάτων.

Όπως αναφέρεται στις Βρυξέλλες, η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου θα βοηθήσει στην καταπολέμηση της πρακτικής του «πειράγματος» των οδομέτρων, η οποία αποσκοπεί στη μείωση των πραγματικών χιλιομέτρων ενός οχήματος, παραπλανώντας έτσι τους αγοραστές.

Η πρόταση αποτελεί μέρος ενός νέου πακέτου μέτρων που στοχεύουν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, στη μείωση της ρύπανσης στις οδικές μεταφορές αλλά και στην αντιμετώπιση διάφορων τύπων απάτης στον τομέα των αυτοκινήτων.

Η επίσημη καταγραφή των χιλιομέτρων που έχει γράψει ένα αυτοκίνητο θα επιτρέψει μία κοινή βάση δεδομένων μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το πείραγμα των μετρητών από τους επιτήδειους με σκοπό να παραπλανήσουν τους αγοραστές να γίνεται πιο δύσκολο.

Ορισμένες χώρες της Ε.Ε. καταγράφουν ήδη τα χιλιόμετρα των αυτοκινήτων σε εθνικές βάσεις δεδομένων. Αυτό ισχύει και για το Βέλγιο, όπου το σύστημα Car-Pass αποτελεί σημείο αναφοράς στον τομέα αυτό, καθώς το εν λόγω έγγραφο, το οποίο ενημερώνεται σε κάθε τεχνικό έλεγχο, πρέπει να παραδίδεται στον αγοραστή από τον πωλητή του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Στη Γαλλία, τα χιλιόμετρα των οχημάτων καταγράφονται επίσης κατά τον έλεγχο ΚΤΕΟ, και ο πωλητής έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί τη συγκεκριμένη πληροφορία με τον αγοραστή, αν και η νομοθεσία δεν τον αναγκάζει.

Στην πράξη, κατά τη διάρκεια των τεχνικών ελέγχων, κάθε σημείο ελέγχου στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα υποχρεούται να σημειώνει τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στον οδομετρητή του οχήματος σε μια εθνική βάση δεδομένων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ