Ειδήσεις
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Γιατί εκδίδει ομόλογο 500 εκατ. ευρώ με 1,5 δισ. ευρώ «μαξιλάρι» ρευστότητας;
Η απόφαση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να προχωρήσει σε έκδοση νέου εταιρικού ομολόγου 500 εκατ. ευρώ έχει προκαλέσει απορίες, καθώς έρχεται σε μια περίοδο που η εταιρεία διαθέτει ήδη πλεονάζουσα ταμειακή ρευστότητα ύψους 1,5 δισ. ευρώ.
Η κίνηση αυτή είναι ακόμα πιο αξιοσημείωτη αν λάβουμε υπόψη ότι η οικονομική θέση της εταιρείας έχει βελτιωθεί σημαντικά μετά την πώληση της Τέρνα Ενεργειακή. Συγκεκριμένα, τόσο το συνολικό της χρέος όσο και το κόστος δανεισμού έχουν διαμορφωθεί σε πιο ευνοϊκά επίπεδα, κάνοντας την έκδοση του ομολόγου να φαίνεται παράδοξη.
Ο καθαρός δανεισμός
Ο καθαρός δανεισμός της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο πρώτο τρίμηνο 2025 ανήλθε σε 3,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων διαπραγματεύονται δύο εταιρικά ομόλογα, με τις λήξεις να αφορούν την επόμενη διετία – τριετία.
Συνεπώς, θεωρητικά η εταιρεία δεν επείγεται για άμεση αποπληρωμή τους.
Ειδικότερα, το πρώτο ομόλογο 500 εκατ. ευρώ, λήξης 2027, φέρει κουπόνι 2,75%, ενώ το δεύτερο, λήξης 2028, έχει κουπόνι 2,30%.
Επιπλέον, πέραν της ρευστότητας, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει το 2025 άλλα 268 εκατ. ευρώ.
Εξ αυτών είναι:
60 εκατ. ευρώ από την Αττική Οδό
80 εκατ. ευρώ από την πώληση του 10% της Αττικής Οδού στη Μ. Λάτση
128 εκατ. ευρώ (αρχές 2026) μέσω της συμφωνίας (Utility Co) με την Motor Oil
Όταν συνολικά τα ταμειακά διαθέσιμα θα ξεπεράσουν το 1,7 δισ. ευρώ και τα έσοδα και λειτουργικά κέρδη στις Παραχωρήσεις κινούνται άνω του 90% στο τρίμηνο, και εκδίδεται νέο εταιρικό ομόλογο 500 εκατ. ευρώ, τότε οι επενδυτές προχωρούν σε εικασίες εάν, λ.χ., ο νέος δανεισμός συνδέεται με κάποιο τρόπο με την παραχώρηση της Αττικής Οδού ή υπάρχει κάποιο ζήτημα με την Αττική Οδό;
Ορισμένοι αναφέρουν ότι όντως υπάρχει κάποιο ζήτημα με την Αττική Οδό…
Στην αγορά εστιάζουν στην Αττική Οδό… στα κεφάλαια που απαιτούνται για την Αττική Οδό… και άλλοι σε σενάρια ότι η Αττική Οδός… θα μπορούσε να καταλήξει στο… Ελληνικό να υπάρξει δηλαδή μεγάλη επέκταση των οδικών αξόνων προς το Ελληνικό, άρα μιλάμε όχι μόνο για παραχώρηση αλλά και για κατασκευή.
Ο Προβληματισμός της Αγοράς για τον δανεισμό και η σύγκριση με Άκτωρ
Το επιχείρημα των γεωπολιτικών ανησυχιών δεν πείθει την χρηματιστηριακή αγορά.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει δάνεια 3,5 δισεκ. και η ρευστότητα από δανεικά π.χ. με τα 500 εκατ από το ομολογιακό σου μειώνει την κερδοφορία.
Τα 3,5 δισ δάνεια είναι κοντά στο συμβασιοποιημένο ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που είναι 4,5 δισ.
Άρα και 100% κέρδη να είχε από το ανεκτέλεστο της αυτό με τόκους των δανείων και χρηματοοικονομικά κόστη το συνολικό χρέος αγγίζει τα όρια της μη βιωσιμότητας.
Επειδή όμως από τα 4,5 δις αναμένει κέρδη της τάξεως του 8 με 10% αν εκτελέσει το σύνολο του ανεκτέλεστου της θα βγάλει στην καλύτερη εκδοχή 450 εκατ.
Αυτά μαζί με τα ταμειακά της διαθεσιμα (αν όλα είναι όντως διαθεσιμα και το ποσό των 1,5 δισ δεν περιλαμβάνει μετοχικά κεφάλαια σε παραχωρήσεις τα οποία δεν είναι άμεσα διαθεσιμα παρά μόνο στις τράπεζες) θα έχει 2 δισ για χρέη 3,5 δισ.
Η ΑΚΤΩΡ έχει συνολικό δανεισμό 220 εκ και ταμειακά διαθεσιμα 240 εκατ ευρώ και ανεκτέλεστο 4,3 δις συμβασιοποιημένο.
Άρα με 10% κέρδη στο ανεκτέλεστο έχει 430 εκατ και 240 εκατ ταμείο 640 εκατ σύνολο για να πληρώσει 240 εκατ.
Άρα αν έκλεινε σήμερα θα έβαζε στο ταμείο 400 εκατ κέρδη.
Αν έκλεινε σήμερα η ΓΕΚ θα ζημίωνε την αγορά περίπου 1,5 δισ και με το νέο ομόλογο 2 δισ.
Υπάρχει ανησυχία της αγοράς για τον υφιστάμενο και διαρκώς διογκούμενο δανεισμό της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (ειδικά τώρα που έχασε τις ταμειακές ενέσεις από την Ενεργειακή) και έχει να αντιμετωπίσει τα αποτελέσματα της προσφοράς της Αττικής οδού και να πληρώσει στο τέλος του χρόνου και το τίμημα 1,3 δισεκ. ευρώ…
Πού θα κατευθυνθούν τα νέα κεφάλαια
Σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, η τιμολόγηση από τους θεσμικούς επενδυτές δεν έχει οριστικοποιηθεί, ωστόσο η απόφαση για τον νέο δανεισμό λήφθηκε προσωπικά από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γ. Περιστέρη.
Ο σημαντικότερος λόγος είναι η επιθυμία της εταιρείας να αντλήσει τώρα τα κεφάλαια, προκειμένου να εκμεταλλευθεί το momentum στην Αθήνα και τη διαθέσιμη αγορά.
Αξιολογήθηκε η διεθνής αβεβαιότητα (λ.χ. δασμοί) και κρίθηκε ότι η προσφυγή στην αγορά είναι προτιμότερη τώρα, πριν προκύψει κάποιο πρόβλημα είτε γεωπολιτικό είτε στη διεθνή αγορά ομολόγων (βλ. πρόσφατη αναταραχή στις αποδόσεις αμερικανικών και ευρωπαϊκών ομολόγων).
Βεβαίως, το κόστος της έκδοσης δεν θα είναι 2%, αλλά ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα έχει θωρακιστεί χρηματοοικονομικά έναντι οποιασδήποτε αρνητικής εξέλιξης στην οικονομία.
Αφενός θα διαθέτει μεγαλύτερη ρευστότητα για την εκτέλεση των επενδύσεων και αφετέρου θα είναι έτοιμος να διαθέσει τα κεφάλαια εφόσον παρουσιαστούν επιχειρηματικές ευκαιρίες. Αυτό μπορεί να γίνει μάλιστα σε κόστος πιθανόν χαμηλότερο από τα επιτόκια που θα επικρατούν σε 12–24 μήνες από σήμερα.
Προληπτικά
Η ΓΕΚ Τέρνα λειτουργεί προληπτικά, γι’ αυτό δεν περιμένει να αναζητήσει τα κεφάλαια 6 μήνες πριν τη λήξη του ομολόγου, αλλά προετοιμάζεται 1,5 χρόνο πριν.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές:
Ένα μέρος της νέας έκδοσης θα κατευθυνθεί στο παλαιό ομόλογο των 500 εκατ. ευρώ
Το υπόλοιπο θα αφορά υφιστάμενα projects
Ένα μέρος θα διατεθεί για κεφάλαιο κίνησης
Αν και η αγορά των εταιρικών ομολόγων στην Αθήνα είναι διαφορετική από το χρηματιστήριο, οι τράπεζες θα “τεστάρουν” την αγορά με μια υψηλότερη έκδοση 500 εκατ. ευρώ, καθώς οι δυνατότητες κινούνταν μεταξύ 200 – 250 εκατ. ευρώ.
Με την κινητοποίηση των συστημικών τραπεζών, η έκδοση εκτιμάται ότι θα αποτελέσει νέο ορόσημο για την αγορά.
Ωστόσο, η δυναμική του χρηματιστηρίου τον Αύγουστο έδειξε πως τα εταιρικά ομόλογα μπορούν να αυξήσουν τα μεγέθη τους, εφόσον υπάρξει ανάλογη ανταμοιβή για ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές.
Οι επενδύσεις και το ανεκτέλεστο
Ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υλοποιεί ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 10 δισ. ευρώ και διαθέτει ανεκτέλεστο έργων 6,7 δισ. ευρώ με υπογεγραμμένες συμβάσεις 4,5 δισ. ευρώ.
Μέχρι τον Νοέμβριο 2025 ή το αργότερο στις αρχές του επόμενου έτους, εφόσον προχωρήσει η κυβέρνηση, αναμένεται η σύμβαση της Εγνατίας Οδού ύψους 1,35 δισ. ευρώ, όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέχει το 75% του έργου και η Egis το 25%.
Επιπλέον, υπάρχει η παραχώρηση του ΒΟΑΚ στην Κρήτη (2 δισ. ευρώ), αλλά και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Όσον αφορά την επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ για το καζίνο στο Ελληνικό (IRC), από κοινού με την Hard Rock, το έργο πρόκειται να παραδοθεί το 2028 και έχει ήδη εξασφαλιστεί και εκταμιευθεί τραπεζικός δανεισμός ύψους 1 δισ. ευρώ.
Πορεία μετοχής
Με την μετοχή στα 22,2 ευρώ και την συνολική χρηματιστηριακή αποτίμηση στα 2,25 δισεκ. έχουμε αναλύσει στο πρόσφατο παρελθόν ότι σε βάθος 6 μηνών θα βρίσκεται στα 28 ευρώ και η συνολική χρηματιστηριακή αξία στα 2,9 με 3 δισεκ. ευρώ αρκεί να υπάρχει μια καλύτερη ορατότητα για τα επιχειρηματικά σχέδια.
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Αλίμου1 μήνα ago
Άλιμος: Τα δύο σημεία που θα τοποθετηθούν κάμερες της τροχαίας
-
Βριλησσίων5 έτη ago
Δήμος Βριλησσίων: Άγνωστοι βανδάλισαν το Θέατρο Νταμάρι-Αλίκη Βουγιουκλάκη
-
Κεντρικό Θέμα3 εβδομάδες ago
Διορισμοί εκπαιδευτικών 2025: Πότε και πώς ανακοινώνονται τα ονόματα
-
Ειδήσεις6 μήνες ago
Νόμπελ Ειρήνης: Πάνω από 300 οι υποψηφιότητες για το φετινό βραβείο
-
Ειδήσεις2 εβδομάδες ago
ΟΠΣΥΔ: Άνοιξε η πλατφόρμα για δηλώσεις περιοχών από αναπληρωτές, ΕΕΠ και ΕΒΠ – Αναλυτικές οδηγίες
-
Κεντρικό Θέμα2 εβδομάδες ago
ΕΕΤΑΑ: Σήμερα τα αποτελέσματα για τους παιδικούς σταθμούς
-
Κεντρικό Θέμα5 ημέρες ago
ΕΣΠΑ: Σήμερα τα αποτελέσματα ΕΕΤΑΑ για παιδικούς σταθμούς και ΚΔΑΠ – Η διαδικασία εγγραφής