Connect with us

Ειδήσεις

Νέο Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού στις Διευθύνσεις Μεταφορών Αττικής: Αντιδράσεις από τον Κλάδο των Εμπόρων

Published

on

Από τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου, έξι σημαντικές υπηρεσίες στις Διευθύνσεις Μεταφορών της Αττικής θα διεκπεραιώνονται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικού ραντεβού. Αυτή η αλλαγή έχει ως στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας ή αναμονής σε ουρές, συμβάλλοντας στη μείωση της γραφειοκρατίας και στην εξάλειψη φαινομένων διαφθοράς, όπως το γνωστό «γρηγορόσημο». Οι υπηρεσίες που θα παρέχονται μόνο με ψηφιακό ραντεβού περιλαμβάνουν την αντικατάσταση και ανανέωση διπλωμάτων οδήγησης, την έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης σε περιπτώσεις απώλειας, κλοπής ή αλλοίωσης, τη μεταβίβαση επιβατικών και δικύκλων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, την άρση παρακράτησης κυριότητας και την έκδοση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας σε περιπτώσεις φθοράς ή κλοπής.

Οι πολίτες, οι έμποροι αυτοκινήτων, οι σχολές οδηγών, καθώς και οι διεκπεραιωτές θα μπορούν να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους είτε μέσω της ιστοσελίδας της Περιφέρειας Αττικής είτε τηλεφωνικά, μέσω της γραμματείας της υπηρεσίας. Η Περιφέρεια Αττικής τονίζει ότι η πλατφόρμα ηλεκτρονικών ραντεβού αφορά αποκλειστικά την προγραμματισμένη χρονική προσέλευση των ενδιαφερόμενων και όχι τον χρόνο διεκπεραίωσης της εκάστοτε διαδικασίας. Όλοι οι πολίτες που προσέρχονται στις Διευθύνσεις Μεταφορών είναι υποχρεωμένοι να φέρουν μαζί τους τα απαιτούμενα έγγραφα ταυτοποίησης. Για την κράτηση ραντεβού, οι πολίτες δηλώνουν απαραίτητα τον αριθμό τηλεφώνου τους (κατά προτίμηση κινητό) και το email τους.

Παρά την προσπάθεια βελτίωσης της εξυπηρέτησης των πολιτών, υπάρχουν αντιδράσεις από επαγγελματίες του κλάδου των εισαγωγέων και εμπόρων αυτοκινήτων. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ), Κωνσταντίνος Κυράτσος, δήλωσε ότι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού ραντεβού δημιουργεί σοβαρά προβλήματα για τους επαγγελματίες που χρειάζονται να διεκπεραιώσουν πολλαπλές μεταβιβάσεις οχημάτων καθημερινά. Σύμφωνα με τον κ. Κυράτσο, για τις επιχειρήσεις που μεταβιβάζουν δεκάδες οχήματα την ημέρα, η διαδικασία μέσω ηλεκτρονικών ραντεβού μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις οχημάτων, καθώς είναι αδύνατο να προγραμματιστούν όλα τα ραντεβού την ίδια μέρα.

Η Περιφέρεια Αττικής επισημαίνει ότι η πλατφόρμα δεν επηρεάζει τον τρόπο διεκπεραίωσης των υποθέσεων, αλλά μόνο την χρονική προσέλευση. Ωστόσο, οι επαγγελματίες ζητούν μια ειδική μεταχείριση, καθώς οι καθημερινές ανάγκες τους δεν καλύπτονται από την τρέχουσα μορφή της διαδικασίας. Παράλληλα, προβλήματα έχουν αναφερθεί και στο ψηφιακό Πιστοποιητικό Ταξινόμησης, όπου κάποιες διαδικασίες ολοκληρώνονται ηλεκτρονικά, ενώ άλλες απαιτούν την φυσική προσκόμιση εγγράφων.

Η νέα διαδικασία επιτρέπει στον κάθε χρήστη να προγραμματίσει μία θεματική ανά ραντεβού και να ακυρώσει έως δύο ραντεβού τον μήνα. Σε περίπτωση μη προσέλευσης στην ώρα του ραντεβού, αυτό ακυρώνεται αυτόματα, και ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να κλείσει νέο ραντεβού. Επίσης, αν κάποια από τα στοιχεία που δηλώνονται κατά τη διαδικασία του ηλεκτρονικού ραντεβού είναι αναληθή, η διαδικασία δεν θα προχωρά και θα θεωρείται απόπειρα παραπλάνησης δημόσιας υπηρεσίας.

Για τους επαγγελματίες, ο προγραμματισμός των ραντεβού θα γίνεται από τον νόμιμο εκπρόσωπο της επιχείρησης, ενώ η αυθεντικοποίηση θα γίνεται με το ΑΦΜ του εκπροσώπου. Τέλος, η Περιφέρεια Αττικής ξεκαθαρίζει ότι η πλατφόρμα είναι σε πλήρη λειτουργία και προσφέρει ευελιξία τόσο σε ιδιώτες όσο και επαγγελματίες, ενώ η τηλεφωνική γραμμή παραμένει διαθέσιμη για όσους δεν επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρονική πλατφόρμα.

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ