Connect with us

Ειδήσεις

Γέφυρα – γίγας θα ενώσει την Σικελία με την υπόλοιπη Ιταλία – Ξεκινούν τα έργα

Published

on

Πριν από το τέλος του καλοκαιριού πρόκειται να ξεκινήσει η οικοδόμηση της τεράστιας γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο.

Το συνολικό κόστος του έργου είναι 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ και η ολοκλήρωσή του προβλέπεται για το 2026. Το μήκος της γέφυρας θα ξεπερνά τα 3,6 χιλιόμετρα και για να καλύψει κανείς την απόσταση αυτή με αυτοκίνητο θα χρειάζεται ένα τέταρτο της ώρας. Οι δυο «πύργοι», στην αρχή και στο τέλος της γέφυρας, θα έχουν ύψος 399 μέτρων.

Η συγκεκριμένη υποδομή σχεδιάστηκε για να μπορεί να αντέχει σε σεισμούς μέχρι και 7,7 βαθμών (δεδομένου ότι η περιοχή είναι σεισμογενής) και σε ανέμους ταχύτητας μέχρι και 200 χιλιομέτρων την ώρα.

Πρόκειται για προσωπικό «στοίχημα» του γραμματέα της Λέγκα και υπουργού Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος επέμεινε ιδιαίτερα στην αναγκαιότητα του έργου, με την λογική ότι -μεταξύ των άλλων- θα αυξήσει σημαντικά την απασχόληση (η σχετική πρόβλεψη αναφέρει ότι μπορεί να δημιουργηθούν μέχρι και 120.000 νέες θέσεις εργασίας) και θα φέρει πιο κοντά την Σικελία στην υπόλοιπη Ιταλία.

Ματέο Σαλβίνι σκεπτικός

Ματέο Σαλβίνι

Η ιταλική αντιπολίτευση, από την μεριά της, εφιστά την προσοχή στον κίνδυνο παρείσδυσης εργολαβικών εταιριών που συνδέονται με την μαφία και υπογραμμίζει ότι θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα σε δεκάδες άλλες υποδομές που χρειάζονται άμεσα ενίσχυση και συντήρηση, όπως για παράδειγμα στις σιδηροδρομικές συνδέσεις της Κάτω Ιταλίας. Οι υπεύθυνοι του σχεδίου εγγυώνται ότι «η γέφυρα της Μεσσίνας» πρόκειται να διαρκέσει τουλάχιστον δυο αιώνες, αλλά πολλές οικολογικές οργανώσεις απαντούν ότι το τίμημα, σε ό,τι αφορά την καταστροφή του περιβαλλοντικού πλούτου της περιοχής, θα είναι πολύ βαρύ.

Δεν έχει καθοριστεί ακόμη το ύψος των διοδίων που θα πρέπει να πληρώνουν οι οδηγοί. Το υπουργείο Μεταφορών διαβεβαιώνει όμως τους Ιταλούς ότι «οι τιμές θα είναι ανταγωνιστικές και εντελώς λογικές».

Η μεγαλύτερη γέφυρα στον κόσμο σε ό,τι αφορά την κατηγορία της, θα οικοδομηθεί με εθνικά και ευρωπαϊκά κονδύλια. Μέρος του ποσού, μάλιστα, πρόκειται να θεωρηθεί δαπάνη αμυντικού χαρακτήρα, από την στιγμή που θα διευκολύνει στρατηγικές οδικές συνδέσεις, σε περίπτωση πολέμου. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση Μελόνι αναμένεται να μπορέσει να προσεγγίσει πιο εύκολα τον στόχο της διάθεσης του 5% του ΑΕΠ της χώρας, για αμυντικές δαπάνες.

Δείτε το βίντεο με τη γέφυρα

Η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα του κόσμου;

Η γέφυρα που θα ενώσει τη Σικελία με την ηπειρωτική Ιταλία μπορεί και να ξεπεράσει σε μήκος την τωρινή μακρύτερη γέφυρα του κόσμου (3,911 χλμ)  που βρίσκεται στην Ιαπωνία και λέγεται Akashi Kaikyō Bridge.

Η Akashi Kaikyō είναι η μακρύτερη suspension bridge στον κόσμο συνολικά, και όχι μόνο σε κύριο άνοιγμα.

Akashi Kaikyō Bridge τη νύχτα

Akashi Kaikyō

Οι περισσότερες από τις μεγάλες κρεμαστές γέφυρες βρίσκονται σήμερα στην Κίνα, λόγω των εκτεταμένων έργων υποδομής στον ποταμό Γιανγκτσέ και αλλού.

Τα χαρακτηριστικά της κρεμαστής γέφυρας

Η κρεμαστή γέφυρα, γνωστή και ως καλωδιακή γέφυρα, είναι ένα είδος γέφυρας στην οποία το κυρίως κατάστρωμα (δηλαδή η επιφάνεια πάνω στην οποία κινούνται οχήματα ή πεζοί) κρέμεται από ισχυρά καλώδια ή αλυσίδες. Τα καλώδια αυτά είναι στερεωμένα σε ψηλούς πυλώνες και στη συνέχεια αγκυρώνονται στο έδαφος στις δύο άκρες της γέφυρας.

Οι κρεμαστές γέφυρες χρησιμοποιούνται κυρίως για τη γεφύρωση πολύ μεγάλων αποστάσεων, καθώς προσφέρουν μεγάλη στατική ευστάθεια και μπορούν να καλύψουν ανοίγματα όπου η τοποθέτηση ενδιάμεσων στηριγμάτων θα ήταν δύσκολη ή αδύνατη, όπως σε θαλάσσια περάσματα ή φαράγγια.

Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι τέτοιων γεφυρών:

Κρεμαστή γέφυρα (suspension bridge)

Στηρίζεται σε δύο ή περισσότερους πυλώνες, με τα κύρια καλώδια να τεντώνονται από τον έναν στον άλλο και να αγκυρώνονται σταθερά στο έδαφος. Από αυτά τα κύρια καλώδια κρέμονται κάθετα μικρότερα καλώδια που συγκρατούν το κατάστρωμα. Ένα γνωστό παράδειγμα είναι η Γέφυρα Golden Gate στο Σαν Φρανσίσκο.

Καλωδιωτή γέφυρα (cable-stayed bridge)

Σ’ αυτόν τον τύπο, τα καλώδια εκτείνονται απευθείας από τους πυλώνες στο κατάστρωμα, σχηματίζοντας συχνά ένα εντυπωσιακό ακτινωτό σχέδιο. Είναι πιο συχνές τα τελευταία χρόνια και θεωρούνται πιο οικονομικές για μεσαία έως μεγάλα ανοίγματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Γέφυρα Ρίου–Αντιρρίου στην Ελλάδα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ