Αγίας Παρασκευής
Από την Αγία Παρασκευή ξεκίνησε το πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια σε σχολεία της Αττικής
Από το 1ο Λύκειο Αγίας Παρασκευής ξεκίνησε η νέα εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών και μαθητριών για την οδική ασφάλεια που εδράζεται στο τρίπτυχο «Μαθαίνω – Προσέχω – Νοιάζομαι».
Η εκστρατεία με τίτλο «Κάν’ το Σωστά – Μπορείς» θα πραγματοποιηθεί σε πρώτη φάση σε 25 σχολικές μονάδες της Αττικής και υλοποιείται με τη συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής και του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς».
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λυκείου διδάχτηκαν στη θεωρία και στην πράξη τις αρχές της οδικής ασφάλειας και ασφαλούς συμπεριφοράς στο δρόμο. Ενημερώθηκαν αναλυτικά και διαδραστικά, τόσο για τις αιτίες πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων, όσο και για την ευθύνη που βαραίνει κάθε οδηγό όταν πιάνει το τιμόνι. Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες με τη χρήση προσομοιωτών μέθης, ανατροπής και πρόσκρουσης οχήματος υπό την καθοδήγηση των εξειδικευμένων στελεχών του ΙΟΑΣ.
Πρόγραμμα επισκέψεων μηνός Νοεμβρίου 2022
Ημερομηνία Πόλη Σχολική Μονάδα
08/11/2022 Αγία Παρασκευή 1ο Λύκειο
09/11/2022 Αγία Βαρβάρα 2ο Λύκειο
10/11/2022 Γαλάτσι 3ο Λύκειο
11/11/2022 Χαλάνδρι 2ο ΓΕΛ
14/11/2022 Μαρούσι 2ο ΕΠΑΛ
15/11/2022 Ταύρος 1ο Λύκειο
16/11/2022 Αχαρνές 2ο ΕΠΑΛ
18/11/2022 Βριλήσσια 1ο Λύκειο
18/11/2022 Πετρούπολη 4ο Λύκειο
29/11/2022 Παιανία Δημοσθένειο Λύκειο
30/11/2022 Καματερό 1ο Γυμνάσιο
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας «Κάν’ το Σωστά» είναι εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και έχει σχεδιαστεί από έμπειρους εκπαιδευτικούς και ειδικούς συγκοινωνιολόγους. Υλοποιείται από εκπαιδευμένο προσωπικό του Ι.Ο.ΑΣ, διαρκεί ~4 διδακτικές ώρες και περιλαμβάνει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση.
Η θεωρητική ενότητα περιλαμβάνει ομιλία με προβολή videos και φωτογραφιών για τις κύριες αιτίες πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων και ασφαλούς μετακίνησης τα οποία δίνουν βήμα στους μαθητές για σκέψη και εποικοδομητική συζήτηση. Η εκπαίδευση εστιάζει στο γεγονός ότι ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός στον οποίο οφείλονται κατά κύριο λόγο τα τροχαία και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα ακόλουθα θέματα:
• Επίδραση αλκοόλ στον εγκέφαλο
• Χρόνος Αντίδρασης – Ταχύτητα
• Απόσταση Ακινητοποίησης
• Χρήση ζώνης & κράνους
• Ασφαλείς μετακινήσεις ως ποδηλάτης & πεζός
• Απόσπαση προσοχής
• Ευγένεια στο δρόμο
• Συνέπειες τροχαίων δυστυχημάτων
Η πρακτική εκπαίδευση περιλαμβάνει βιωματικές δραστηριότητες για τις οποίες χρησιμοποιείται:
• Προσομοιωτής ανατροπής αυτοκινήτου. Όχημα φυσικού μεγέθους το οποίο περιστρέφεται 360ο γύρω από το διαμήκη άξονά του. Παρόλο που η ταχύτητα ανατροπής είναι χαμηλή, ο προσομοιωτής περνά με μεγάλη αμεσότητα, μηνύματα για την αξία της χρήσης ζώνης.
• Προσομοιωτής Πρόσκρουσης. Η κατασκευή προσομοιώνει εμπρόσθια σύγκρουση με μικρή ταχύτητα. Παρόλα αυτά, η δύναμη που ασκείται στο σώμα των χρηστών κάνει τους περισσότερους να πιστεύουν πως η σύγκρουση ήταν με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα. Αποτελεί εξαιρετικό εργαλείο για τη συζήτηση σχετικά με τη χρήση ζώνης ασφαλείας.
• Γυαλιά Προσομοίωσης Μέθης. Αλλοιώνουν το οπτικό πεδίο του χρήστη, προσομοιάζοντας πως βλέπει όταν είναι υπό επήρεια αλκοόλ. Ο χρήστης καλείται να ολοκληρώσει απλές διαδικασίες φορώντας τα, όπως το να περπατήσει με μικρά βήματα γύρω από κώνους.
[banner id=”143729″]
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Αλίμου1 μήνα ago
Άλιμος: Τα δύο σημεία που θα τοποθετηθούν κάμερες της τροχαίας
-
Βριλησσίων5 έτη ago
Δήμος Βριλησσίων: Άγνωστοι βανδάλισαν το Θέατρο Νταμάρι-Αλίκη Βουγιουκλάκη
-
Κεντρικό Θέμα2 εβδομάδες ago
Διορισμοί εκπαιδευτικών 2025: Πότε και πώς ανακοινώνονται τα ονόματα
-
Ειδήσεις6 μήνες ago
Νόμπελ Ειρήνης: Πάνω από 300 οι υποψηφιότητες για το φετινό βραβείο
-
Ειδήσεις1 εβδομάδα ago
ΟΠΣΥΔ: Άνοιξε η πλατφόρμα για δηλώσεις περιοχών από αναπληρωτές, ΕΕΠ και ΕΒΠ – Αναλυτικές οδηγίες
-
Κεντρικό Θέμα2 εβδομάδες ago
ΕΕΤΑΑ: Σήμερα τα αποτελέσματα για τους παιδικούς σταθμούς
-
Κεντρικό Θέμα19 ώρες ago
ΕΣΠΑ: Σήμερα τα αποτελέσματα ΕΕΤΑΑ για παιδικούς σταθμούς και ΚΔΑΠ – Η διαδικασία εγγραφής