Connect with us

Βουλή

Ένταση στη Βουλή για τον ΚΟΚ: Αντιδράσεις ταξιτζήδων και δεσμεύσεις Κυρανάκη για τροποποιήσεις

Published

on

Την πρόθεση του υπουργείου Μεταφορών να ενσωματώσει στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) τις παρατηρήσεις που υπέβαλαν θεσμικοί φορείς κατά τη διαβούλευση στη Βουλή επιβεβαίωσε ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξει χαλάρωση στους κανόνες κυκλοφορίας των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, κάτι που αποτέλεσε πεδίο έντονης αντιπαράθεσης με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ, Θύμιο Λυμπερόπουλο.

Η συζήτηση έλαβε εκρηκτικές διαστάσεις, με τον κ. Λυμπερόπουλο να κατηγορεί τον υπουργό ότι ενεργεί υπέρ της Uber, μιλώντας για “ντιλ” με πολυεθνικές, ενώ από την πλευρά του ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε ότι τέτοιες κατηγορίες είναι συκοφαντικές και άσχετες με το περιεχόμενο του νομοσχεδίου.

Ο υπουργός τόνισε ότι η εισόδος ταξί στις λεωφορειολωρίδες θα επιτρέπεται μόνο για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, και υπογράμμισε πως οι τελικές αποφάσεις θα βασιστούν σε αντικειμενικά δεδομένα από το σύστημα καμερών που θα τεθεί σε λειτουργία τον Ιούλιο, ώστε να αξιολογηθεί η επίδραση των νέων ρυθμίσεων στην κυκλοφορία των αστικών λεωφορείων.

Η αντιπαράθεση κορυφώθηκε όταν ο κ. Λυμπερόπουλος επέμεινε ότι οι ρυθμίσεις οδηγούν στην υποβάθμιση του επαγγέλματος του ταξιτζή, ιδιαίτερα μέσω της προώθησης της ηλεκτροκίνησης, την οποία χαρακτήρισε ανεπαρκή για επαγγελματική χρήση, και προειδοποίησε ότι οι αλλαγές θα οδηγήσουν σε “ξεπούλημα” αδειών.

Απαντώντας, ο κ. Κυρανάκης επεσήμανε ότι ήδη ενσωματώνεται πρόταση του κλάδου για κατάργηση της αυστηρής ποινής αφαίρεσης άδειας οδηγού ταξί, όταν παραβιάζει τη λεωφορειολωρίδα, αντικαθιστώντας την με λογικότερο πλαίσιο ποινών.

Σε άλλα σημεία της συνεδρίασης, ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε σε νέες δυνατότητες που δρομολογούνται με τον ΚΟΚ, όπως:

  • Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Δήμους για ορισμό ορίων ταχύτητας (30 ή 50 χλμ/ώρα).

  • Ενίσχυση των αλκοτέστ ώστε να εντοπίζεται και χρήση ναρκωτικών ουσιών.

  • Λειτουργία πληροφοριακού συστήματος καμερών, το οποίο θα εκδίδει ψηφιακά πρόστιμα και θα παραχωρεί έσοδα στην τοπική αυτοδιοίκηση, όταν οι παραβάσεις καταγράφονται σε οδικό δίκτυο δικής της ευθύνης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ