Κεντρικό Θέμα
Ψηφιακό πελατολόγιο: Τι αλλάζει – Τα πρόστιμα για τα συνεργεία
Από την 1η Ιουλίου τέθηκε σε λειτουργία το ψηφιακό πελατολόγιο, ένα νέο εργαλείο που αποσκοπεί στην ενίσχυση του ελέγχου των επιχειρήσεων και στη μείωση της φοροδιαφυγής.
Μέσω του ψηφιακού πελατολογίου, οι ελεγκτικές αρχές έχουν πρόσβαση σε δεδομένα που αφορούν τους πελάτες των επαγγελματιών, ενώ με τη διασύνδεσή του με την πλατφόρμα MyDATA καθίσταται δυνατός ο έλεγχος της έκδοσης των απαραίτητων αποδείξεων.
Ψηφιακό Πελατολόγιο: Πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε παράβαση
Σε πρώτη φάση θα εφαρμοστεί στα συνεργεία αυτοκινήτων, τα βουλκανιζατέρ, τις εταιρείες πάρκινγκ και τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων.
Σε δεύτερη φάση θα επεκταθεί στους χώρους δεξιώσεων και πάσης φύσης κοινωνικών εκδηλώσεων, όπως εταιρικά πάρτι, βαφτίσεις.
Η νέα ψηφιακή εφαρμογή είναι διαθέσιμη στην ψηφιακή πύλη myAADE, ακολουθώντας τη διαδρομή: Εφαρμογές > Επιχειρήσεις > Ψηφιακό Πελατολόγιο.
Οι ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων προχώρησαν την περασμένη εβδομάδα σε απεργία, κατεβάζοντας ρολά στις επιχειρήσεις τους, ενώ σήμερα αναμένεται να συγκεντρωθούν στο Σύνταγμα, ζητώντας την απόσυρση του ψηφιακού πελατολογίου.
Τι αλλαγές φέρνει το ψηφιακό πελατολόγιο
Με το νέο σύστημα η ΑΑΔΕ θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο online την κίνηση των πελατών των συγκεκριμένων επιχειρήσεων και θα μπορεί να προχωρά σε διασταυρώσεις και συγκρίσεις με ομοειδείς επιχειρήσεις.
Οι επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν τον ημερήσιο αριθμό των πελατών τους, τον ΑΦΜ του κάθε πελάτη και τα στοιχεία της κάθε απόδειξης.
Σε συνδυασμό με την τήρηση των ηλεκτρονικών βιβλίων (myDATA) και την ψηφιακή παρακολούθηση της διακίνησης αποθεμάτων (ψηφιακό δελτίο αποστολής), το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό εργαλείο για την προώθηση της φορολογικής συμμόρφωσης, τη διενέργεια ελεγκτικών επαληθεύσεων, την υποβοήθηση των επιτόπιων ελέγχων και την εξαγωγή δεικτών εύρους συναλλακτικής δραστηριότητας ανά κλάδο δραστηριότητας και τοποθεσία, με σκοπό τη διαφύλαξη των δημοσίων εσόδων.
Ψηφιακό Πελατολόγιο: Ποιες επιχειρήσεις υποχρεούνται να το τηρούν
Υπόχρεες στην τήρηση Ψηφιακού Πελατολογίου είναι οι εξής επιχειρήσεις:
- Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων.
- Φανοποιεία.
- Επιχειρήσεις με αντικείμενο την τοποθέτηση συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα.
- Χώροι στάθμευσης οχημάτων.
- Πλυντήρια οχημάτων.
- Επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών (δίτροχων, τρίτροχων, τετράτροχων), μοτοποδηλάτων, επιβατικών οχημάτων που προορίζονται για επαγγελματική ή προσωπική χρήση, επαγγελματικών οχημάτων, γεωργικών και λοιπών αυτοκινούμενων μηχανημάτων.
Ψηφιακό πελατολόγιο: Οι εξαιρέσεις
Εξαιρούνται από την υποχρέωση τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων:
- οι επιχειρήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing)
- οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με συστήματα αυτοεξυπηρέτησης, εφόσον τα παραστατικά αξίας εκδίδονται άμεσα με την ολοκλήρωση της υπηρεσίας
- οι εργασίες που απαιτούνται για την κίνηση και παράδοση των καινούριων αυτοκινήτων στον αγοραστή, οι οποίες πραγματοποιούνται από τα συνεργεία των επιχειρήσεων πώλησης καινούριων αυτοκινήτων (π.χ. αποκήρωση)
- η εκμίσθωση θέσεων στάθμευσης από ιδιοκτήτες περιφραγμένων οικοπέδων, εφόσον η εκμίσθωση έχει συγκεκριμένη κάθε φορά χρονική διάρκεια, δεν συνοδεύεται από υπηρεσίες φύλαξης ή άλλες υπηρεσίες (π.χ. παρκαδόρος, γραφείο, τηλέφωνο) και ο κάτοχος του οχήματος διαθέτει αυτοτελή δυνατότητα εισόδου και εξόδου
- η επισκευή ή συντήρηση μερών ή εξαρτημάτων οχημάτων, εφόσον αυτά εισάγονται στην εγκατάσταση της επιχείρησης αυτοτελώς, αποσπασμένα από το όχημα που φέρει την πινακίδα κυκλοφορίας (π.χ. μηχανή οχήματος, αναμεικτήρας μεταφοράς σκυροδέματος)
- η χρήση ιδιόκτητου χώρου στάθμευσης επιχειρήσεων για την φιλοξενία/εξυπηρέτηση πελατών τους, με ή χωρίς αντάλλαγμα
- η παροχή υπηρεσιών κινητού συνεργείου και η επισκευή οχημάτων στον τόπο που εμφανίστηκε η βλάβη (ή σε άλλο σημείο που υποδείχθηκε).
Ψηφιακό Πελατολόγιο: Ποιες συναλλαγές πρέπει να καταγράφονται
Οι συναλλαγές χονδρικής που καταγράφονται στην εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου αφορούν υπηρεσίες που παρέχονται:
- Άπαξ.
- Επαναλαμβανόμενα (έκδοση συγκεντρωτικού τιμολογίου).
- Διαρκώς (είτε με τη μορφή λήψης δικαιώματος/καταβολής συνδρομής είτε με τη μορφή μίσθωσης).
Οι συναλλαγές λιανικής που καταγράφονται στην εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου αφορούν υπηρεσίες που παρέχονται:
- Άπαξ.
- Διαρκώς (είτε με τη μορφή λήψης δικαιώματος/καταβολής συνδρομής είτε με τη μορφή μίσθωσης).
Οι επιχειρήσεις που οφείλουν να τηρούν Ψηφιακό Πελατολόγιο θα πρέπει να κάνουν εγγραφή στην υπηρεσία myDATA REST API για την απόκτηση διαπιστευτηρίων.
Ψηφιακό πελατολόγιο: Τα πρόστιμα
Για την ΑΑΔΕ, κάθε εγγραφή συνιστά υποβολή πληροφοριακής δήλωσης. Έτσι, κάθε εκπρόθεσμη εγγραφή θεωρείται ως εκπρόθεσμη υποβολή πληροφοριακής δήλωσης, κάθε ελλιπής εγγραφή ως ελλιπής υποβολή πληροφοριακής δήλωσης και κάθε μη εγγραφή ως παράλειψη υποβολής πληροφοριακής δήλωσης. Το πρόστιμο που προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις είναι 100 ευρώ ανά παράβαση.
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Αλίμου2 εβδομάδες ago
Άλιμος: Τα δύο σημεία που θα τοποθετηθούν κάμερες της τροχαίας
-
Ειδήσεις5 μήνες ago
Νόμπελ Ειρήνης: Πάνω από 300 οι υποψηφιότητες για το φετινό βραβείο
-
Κεντρικό Θέμα11 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Βριλησσίων5 έτη ago
Δήμος Βριλησσίων: Άγνωστοι βανδάλισαν το Θέατρο Νταμάρι-Αλίκη Βουγιουκλάκη
-
Κεντρικό Θέμα11 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Αγίας Βαρβάρας11 μήνες ago
Συναυλία με Nivo, Goin’ Through και Γιώργο Αλκαίο – ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΒΡΟΧΗΣ
-
Ελλάδα3 έτη ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν