Connect with us

Ειδήσεις

Μητρώο 11: Αποζημίωση 10.000 ευρώ για ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις

Published

on

Ο Οδηγός του Πολίτη αναφέρει ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι συνδρομητές που είναι εγγεγραμμένοι στο «Μητρώο 11» (το μητρώο που αφορά τις ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις) και συνεχίζουν να δέχονται ανεπιθύμητες κλήσεις, δικαιούνται αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης. Η ελάχιστη αποζημίωση σε τέτοιες περιπτώσεις ανέρχεται σε 10.000 ευρώ.

Εφόσον κάποιος εγγραφεί στο «Μητρώο 11», οι τηλεφωνικές εταιρείες υποχρεούνται να αποκλείσουν τις ανεπιθύμητες κλήσεις από τις εταιρείες τηλεπωλήσεων. Αν οι κλήσεις συνεχίζονται, τότε ο συνδρομητής μπορεί να απαιτήσει τη χρηματική ικανοποίηση για ηθική βλάβη, όπως ορίζει ο νόμος.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΑΠ 564/2024
Ηθική βλάβη για ανεπιθύμητες διαφημιστικές κλήσεις σε συνδρομητές που έχουν δηλώσει ότι δεν επιθυμούν να λαμβάνουν τέτοιες. Μητρώο του άρθρου 11 του Ν. 3471/06 και αρχείο αντιρρήσεων του άρθρου 13 του Ν. 2472/97. Ο εθνικός νομοθέτης, με σκοπό να διασφαλίσει την ελάχιστη προστασία των πολιτών από επεμβάσεις στα προσωπικά τους δεδομένα και στην ιδιωτικότητα αυτών από συνήθως ισχυρά οικονομικούς οργανισμούς που προωθούν τα προϊόντα τους και παράλληλα να έχει η ορισθείσα χρηματική ικανοποίηση, τον απαιτούμενο αποτρεπτικό χαρακτήρα, έθεσε με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 3471/2006 ως ελάχιστο όριο της «εύλογης» — χρηματικής ικανοποίησης το ποσό των 10.000 ευρώ.
Αρχή αναλογικότητας. Δεν είναι αντισυνταγματική η εν λόγω διάταξη, ως αντικείμενη στην από το άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος αρχή της αναλογικότητας, αλλά σύμφωνη με τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1 και 9Α του Συντάγματος, ενώ δεν υφίσταται αναλογία μεταξύ των οικονομικών σκοπών που εξυπηρετούνται με τις «αζήτητες» τηλεφωνικές διαφημιστικές κλήσεις και των συνταγματικά προστατευομένων προσωπικών δεδομένων των πολιτών. Η κρίση του Δικαστηρίου της ουσίας για το αν παραβιάζεται η εν λόγω αρχή ελέγχεται μόνο αν η επιδικασθείσα χρηματική ικανοποίηση υπερβαίνει τα ως άνω από το νόμο καθοριζόμενα ελάχιστα όρια.

Ένταξη σε Cosmote – οδηγίες

Ο ΟΤΕ τηρεί το Μητρώο του άρθρου 11 παρ. 2 Ν. 3471/2006, στο οποίο καταχωρούνται οι αριθμοί τηλεφωνικών συνδέσεων των πελατών τους που δεν επιθυμούν να λαμβάνουν τηλεφωνικές κλήσεις για απευθείας εμπορική προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Οι πελάτες σταθερής ή κινητής που επιθυμούν να καταχωρηθεί η τηλεφωνική τους σύνδεση στο Μητρώο μπορούν να εγγραφούν σε αυτό:
με αίτησή τους σε οποιοδήποτε Κατάστημα COSMOTE ή ΓΕΡΜΑΝΟΣ, ή
καλώντας στο 13888 (Εξυπηρέτηση Οικιακών Πελατών) ή στο 13818 (Εξυπηρέτηση Εταιρικών Πελατών), ή ηλεκτρονικά μέσω της φόρμας επικοινωνίας ή
Μέσω της εφαρμογής για κινητά (mobile application) COSMOTE/What’s Up/Frog (ανάλογα με την σύνδεση σας), στο προφίλ συνδρομητή, ενότητα «Προσωπικά δεδομένα» – «Διαφημιστικές επικοινωνίες»
Μέσω του Site www.cosmote.gr στην ενότητα My Cosmote – «Συχνές επιλογές» – «Προσωπικά δεδομένα» – «Διαφημιστική επικοινωνία»
Οι πελάτες που έχουν εγγραφεί στο Μητρώο μπορούν να ζητήσουν τη διαγραφή της σύνδεσής τους από το Μητρώο, προκειμένου να λαμβάνουν κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο, υποβάλλοντας αίτημα διαγραφής από αυτό με οποιονδήποτε από τους παραπάνω τρόπους.

Σημείωση: Η επιλογή σας αναφορικά με τo Μητρώο καταχωρείται άμεσα από τον ΟΤΕ στα συστήματά τους. Εντούτοις, δεδομένου ότι οι διαφημιζόμενες εταιρείες αναζητούν κατά κανόνα το Μητρώο σε τακτά χρονικά διαστήματα, πχ ενός μηνός, ενδέχεται να δεχθείτε διαφημιστικές κλήσεις για περιορισμένο χρονικό διάστημα μετά την εγγραφή της σύνδεσής σας στο Μητρώο. Για παράδειγμα εάν ένας συνδρομητής καταχωρήσει την σύνδεσή του στο Μητρώο στις 15/3, αλλά ο διαφημιζόμενος αναζήτησε το Μητρώο στις 13/3, η σύνδεση του συνδρομητή δεν θα περιλαμβάνεται στο αρχείο που παρέλαβε ο διαφημιζόμενος, με αποτέλεσμα ο συνδρομητής να λάβει για περιορισμένο χρονικό διάστημα διαφημιστικές κλήσεις.

Επιπλέον διευκρινίσεις:

Το Μητρώο περιλαμβάνει μόνο τηλεφωνικούς αριθμούς και χορηγείται σε τρίτους ενδιαφερόμενους (π.χ. άλλους παρόχους, διαφημιστικές εταιρείες κ.τ.λ.) κατόπιν σχετικής τους αίτησης.

Ο ΟΤΕ δεν φέρει ευθύνη για τυχόν χρήση των στοιχείων του Μητρώου από τον ενδιαφερόμενο αποδέκτη του, διαφορετική από αυτή που προβλέπεται από το άρθρο 11 του Ν. 3471/2006.

Σε περίπτωση που η σύνδεση πελάτη παύει να είναι ενεργή στο δίκτυο ΟΤΕ, αυτή διαγράφεται αυτόματα από το Μητρώο. Στην περίπτωση φορητότητας σε δίκτυο άλλου παρόχου, ο συνδρομητής επιλέγει εκ νέου αναφορικά με την καταχώρηση ή μη της σύνδεσής του στο Μητρώο.

Σε περίπτωση μεταβίβασης της σύνδεσής σας σε νέο συνδρομητή, ο νέος συνδρομητής καλείται να επιλέξει εκ νέου αναφορικά με την καταχώρηση ή μη της σύνδεσής του στο Μητρώο.

Σε περίπτωση αλλαγής της σύνδεσής κινητής τηλεφωνίας σας από καρτοκινητό σε συμβόλαιο (pre2post) και το αντίστροφο, ο συνδρομητής καλείται να επιλέξει εκ νέου αναφορικά με την καταχώρηση ή μη της σύνδεσής του στο Μητρώο.

Η εγγραφή στο Μητρώο αφορά μόνο την λήψη διαφημιστικών κλήσεων και δεν περιορίζει τυχόν αίτημα του συνδρομητή να λαμβάνει τηλεφωνικά (ή με άλλο τρόπο) ενημέρωση αναφορικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του ΟΤΕ.

Η εγγραφή στο Μητρώο του άρθρου 11 για τις εταιρικές συνδέσεις, πραγματοποιείται από τον νόμιμο εκπρόσωπο του συνδρομητή.

Η εγγραφή μιας σύνδεσης στο Μητρώο αποκλείει την διενέργεια οποιασδήποτε τηλεφωνικής κλήσης για διαφημιστικούς σκοπούς στην σύνδεση αυτή. Αυτό σημαίνει ότι ο συνδρομητής δεν θα ενημερωθεί ούτε για τυχόν προσφορές, ή προγράμματα του ΟΤΕ που ενδεχομένως να τον ενδιαφέρουν. Για τον λόγο αυτό είναι διαθέσιμη μια επιπλέον επιλογή, αυτή της εγγραφής στο Μητρώο αλλά με εξαίρεση κλήσεων από ΟΤΕ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι μόνο οι ΟΤΕ θα μπορεί να επικοινωεί τηλεφωνικά με τον συνδρομητή στην σύνδεσή του, προκειμένου αυτός να ενημερώνεται για τυχόν νέα και προσφορές από την εταιρεία ΟΤΕ.

Σε περίπτωση που ένας συνδρομητής διαχειρίζεται πολλαπλές συνδέσεις μέσω των ψηφιακών καναλιών (app & Site), οι οποίες ανήκουν σε διαφορετικά ΑΦΜ αποστέλλεται SMS με χρήση 6-ψηφιου κωδικού μιας χρήσης (One time PIN) με σκοπό την καταχώρηση των επιλογών αναφορικά με το Μητρώο. Σε αυτή την περίπτωση θα στέλνεται και ενημερωτικό SMS μετά την ολοκλήρωση της μεταβολής στην σύνδεση που αυτή αφορά. Αν οι αλλαγές αφορούν σύνδεση σταθερής τηλεφωνίας, το OTP θα κοινοποιείται μέσω αυτοματοποιημένης εισερχόμενης κλήσης.

Vodafone: Ένταξη/ Aπένταξη στο/ από το Μητρώο άρθρου 11

Ο κάθε ενδιαφερόμενος (συνδρομητής Vodafone) μπορεί να ενταχθεί στο / εξαιρεθεί από το συγκεκριμένο μητρώο, επιλέγοντας έναν από τους παρακάτω τρόπους:

μέσω της εφαρμογής My Vodafone app/My CU app/ My Account/ My home account
καλώντας στην εξυπηρέτηση πελατών (13830 ή 1399)
απευθυνόμενος σε κατάστημα Vodafone
αποστέλλοντας e-mail στην διεύθυνση: [email protected]
με θέμα “Ένταξη/Απένταξη στο Μητρώο 11”, και θα πρέπει να αναφερθούν τα στοιχεία της συνδρομής (ονοματεπώνυμο, αριθμός ΑΤ, Δ/νση, ΑΦΜ) να επισυναφθεί φωτοτυπία της ΑΤ και να επιλεχθεί μία από τις κάτωθι επιλογές (α) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΟΝΟ ΑΠΟ VF, (β) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ, (γ) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ

Σημείωση: Η ολοκλήρωση της εξαίρεσης του συνδρομητή από προωθητικές ενέργειες υλοποιείται εντός 30 ημερολογιακών ημερών.

Η διαδικασία στη Nova

Οι συνδρομητές που δεν επιθυμούν να δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς μπορούν:

Να επικοινωνήσουν με την Εξυπηρέτηση Πελατών Nova, καλώντας στα τηλέφωνα που θα βρουν εδώ

Να επισκεφθούν ένα κατάστημα Nova

Να αποστείλουν γραπτό ενυπόγραφο αίτημα, συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο διπλής όψης ΑΔΤ ή Διαβατηρίου, είτε μέσω Live Chat είτε ταχυδρομικά στη διεύθυνση: Nova MAE, Λ. Αθηνών 106, Αθήνα, Αττικής, ΤΚ 10442

Συνδρομητές, οι οποίοι καταχωρούνται στο Μητρώο 11 και στη συνέχεια επιθυμούν να αλλάξουν την επιλογή τους και να διαγραφούν από το Μητρώο 11, μπορούν να το αιτηθούν είτε τηλεφωνικά είτε επιλέγοντας την αποστολή αιτήματος, ηλεκτρονικά ή μέσω ταχυδρομείου, με έναν από τους παραπάνω τρόπους.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ